Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.

Více informací
Zápis do 1. tříd

Zápis do 1. tříd

Vážení rodiče budoucích prvňáčků,

v našem městě Liberci proběhne zápis elektronicky. Od 6. dubna 2020 je zpřístupněn zápisový portál na adrese https://zapisyzs.liberec.cz/.  Zde naleznete vše potřebné včetně seznamu škol, v němž najdete i naši školu.

  1. Zde vyplníte elektronický dotazník - žádost o přijetí.
  2. Žádost vytisknete a podepíšete.
  3. Podepsanou žádost doručíte do školy do 22. 4. 2020 jedním z níže uvedených způsobů:
    1. do datové schránky školy - qn4mn8b (škola má svou datovou schránku) za předpokladu že vlastníte datovou schránku na svou fyzickou osobu,
    2. e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze jen poslat prostý email!),
    3. poštou,
    4. osobním podáním do poštovní schránky školy ve dnech 21. dubna až 23. dubna denně do 17:00, schránka bude označena heslem „Zápis“ a bude opakovaně vybírána, je umístěna u provozního vjezdu do školního dvora – přijetí žádosti do schránky potvrdíme v mailu nebo SMS zprávou.
  4. Škola bude o průběhu přijímacího řízení informovat na svém webu po 23. dubnu. V případě potřeby vás budeme kontaktovat individuálně.

Pro školní rok 2020/2021 plánujeme otevřít dvě první třídy po 25 žácích.

Zápis k povinné školní docházce proběhne v souladu s právními předpisy ve správním řízení. Situace vyžaduje organizovat zápis bez osobní přítomnosti dětí a jejich zákonných zástupců ve škole. Proběhne tedy pouze formální část zápisů, motivační část se neuskuteční.

 

Další informace

O škole

V minulých letech na naší škole zápisu předcházel Den otevřených dveří pro uchazeče a Rodičovská kavárna, kde jsme představovali filosofii, vzdělávací systém naší školy a její provozní specifika. Letos jsme nuceni tyto akce zrušit. Připravujeme pro vás video o škole „Než půjdete k zápisu“, které uveřejníme na našem webu do čtvrtka 9. dubna 2020. Více videí o tom, jak na naší škole pracujeme, najdete na našem youtube kanále zde.

 

K odkladu školní docházky

Není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li o to písemně zákonný zástupce dítěte v době zápisu k povinné školní docházce, odloží ředitel školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok, pokud je žádost doložena dvěma doporučujícími posouzeními příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku.

Budete-li žádat odklad, doručte do školy, pokud možno rovněž do 22. 4. 2020, jedním z výše uvedených způsobů, písemné posouzení dětského lékaře a příslušného školského poradenského zařízení (nutná jsou obě vyjádření).

Pokud dítě mělo pro uplynulý školní rok odklad povinné školní docházky, je nutné opětovně podat žádost o přijetí.

Upozorňujeme zákonné zástupce dítěte, kterému ředitel školy vydá rozhodnutí o odkladu povinné školní docházky, na povinnost předškolního vzdělávání. O jeho možných formách Vás budeme informovat.

 

Přijímání uchazečů

Ze zákona rozhoduje o přijetí dítěte k plnění povinné školní docházky ředitel školy. V možnostech školy je pro příští školní rok přijmout do prvního ročníku 50 uchazečů do dvou tříd.

Ředitel školy je povinen přednostně přijmout děti s místem trvalého pobytu ve školském obvodu spádové školy (§ 36 odst. 7 školského zákona). Ředitel školy obdrží od zřizovatele seznam dětí, které mají trvalé bydliště ve spádovém obvodu naší školy (viz obecně závazná vyhláška SML č. 1/2020). Trvalý pobyt dítěte se v některých případech může lišit od trvalého pobytu zákonného zástupce. Pro přijetí je ale rozhodující místo trvalého pobytu dítěte.

V případě, že počet uchazečů ze spádového obvodu školy převýší výše uvedený počet, bude škola preferovat uchazeče v tomto pořadí:

  1. Uchazeči ze spádového obvodu po odkladu školní docházky.
  2. Uchazeči ze spádového obvodu, kteří mají na škole sourozence.
  3. Ostatní uchazeči ze spádového obvodu.

Pořadí přijímaných žáků je v souladu s pořadím jednotlivých kritérií. Nejprve se vyberou děti splňující kritérium č. 1, dále děti splňující kritérium č. 2 atd. V případě, že počet uchazečů splňujících dané kritérium přesáhne kapacitu přijímaných žáků, bude pořadí stanoveno losem. K losování dojde mezi všemi dětmi, které dané kritérium splňují.

V případě nespádových žáků bude postupováno následovně, po přijetí všech spádových uchazečů:

  1. Uchazeč s místem trvalého pobytu v Liberci ve školském obvodu jiné ZŠ, ale v minulé spádové vyhlášce spadal do spádového obvodu školy.
  2. Uchazeč, jehož sourozenec je již žákem naší školy.
  3. Ostatní uchazeči s místem trvalého pobytu v Liberci ve školském obvodu jiné ZŠ.

Na rozhodnutí o přijetí se vztahuje správní řád. Ředitel školy má k dispozici zákonnou lhůtu do 30 dnů vydat zákonným zástupcům dítěte rozhodnutí nebo správní řízení pozastavit. Rozhodnutí o přijetí dítěte do 1. ročníku si zákonní zástupci vyzvednou osobně v kanceláři školy. Rozhodnutí o nepřijetí dítěte do 1. ročníku jim bude zasláno poštou. Seznam přijatých žáků bude zveřejněn na webu školy a ve vývěsce pod číslem, které obdrží zákonní zástupci u zápisu.

 

Informace k plnění povinné školní docházky v zahraničí

Před odjezdem do zahraničí je zákonný zástupce žáka povinen oznámit řediteli kmenové školy předpokládanou dobu plnění povinné školní docházky v zahraničí, způsob plnění povinné školní docházky, adresu místa pobytu žáka a popřípadě i adresu příslušné zahraniční školy. Zákonný zástupce žáka je povinen přihlásit žáka do zahraniční školy nejpozději do dvou týdnů po příjezdu žáka do země pobytu.

Je-li rodina v zahraničí a má-li dítě, které má nastoupit k plnění povinné školní docházky, je povinností zákonných zástupců nechat dítě zapsat do spádové školy.

 

Závěrem

Celý proces přijímání žáků do prvního ročníku ve správním řízení je administrativně složitý a náročný. Letos navíc v neobvyklé situaci. Proto Vás prosíme o trpělivost. Snažíme se zákonných lhůt využít, abychom zjistili skutečné počty žáků, kteří nastoupí k nám nebo na jinou školu, počty těch, kdo žádají o odklad, přezkoumat v případě potřeby místo trvalého bydliště atd. Jde nám především o to, umístit uchazeče z našeho spádového obvodu.

 

Co musím zvládnout, aby mě přijali do ZŠ?

JSEM SAMOSTATN

  • Sám se obléknu, svléknu (zapnu a rozepnu zip, knoflíky, zavážu si tkaničky).
  • Jsem ohleduplný, nemyslím jen na sebe.
  • Jsem kamarád a chovám se k ostatním tak, abych byl oblíben.
  • Zapojím se do práce ve skupině.
  • Umím pozdravit, poprosit, poděkovat a omluvit se.
  • Jsem trpělivý a dovedu odložit přání na pozdější dobu.
  • Dodržuji pravidla, na kterých jsem se s dospělými dohodl.
  • Ovládám se a nevztekám se.
  • Zvládnu být sám bez rodičů i jednu noc.
  • Dokáži si po sobě uklidit hračky nebo své místo.
  • Poznám své věci.
  • Umím se vysmrkat a myji si ruce před jídlem a po WC, dokáži používat toaletní papír.
  • Umím jíst příborem, stoluji čistotně.

 

UMÍM MLUVIT?

  • Vyslovuji všechny hlásky správně.
  • Dokáži říci své přání dospělému i dítěti.
  • Rozumím většině slov a výrazům běžně užívaných v mém okolí.
  • Znám spoustu slov.
  • Mluvím ve větách a gramaticky správně.

 

MOJE JEMNÁ MOTORIKA

  • Držím správně tužku (dvěma prsty, třetí podložený).
  • Dokáži přesně vybarvovat obrázky.
  • Umím navlékat korálky i nit do jehly.
  • Vím, kde mám pravou a levou rukuNakreslím čtverec, trojúhelník, kruh i obdélník.

 

POUŽÍVÁM SVÉ SMYSLY SPRÁVNĚ?

  • Složím slovo z několika slyšených slabik, stejně tak obrázek z několika tvarů.
  • Rozlišuju jednoduché obrazné symboly.
  • Najdu rozdíly na dvou obrázcích.
  • Poznám barvy, tvary, velikost a materiál, z kterého jsou věci vyrobené.
  • Rozlišuju zvuky.
  • Vytleskám slovo na slabiky.

 

MOZEK A JÁ

  • Umím počítat po jedné do pěti (deseti). Dokážu říci čeho je více a čeho méně.
  • Svou činnost vždy dokončím.
  • Slyším zadaný pokyn a pracuji podle něj.
  • Umím pracovat sám.
  • Dokážu se soustředit i na činnosti, které pro mě nejsou až tak zajímavé.
  • Zazpívám písničku, odříkám krátkou básničku.
  • Soustředím pozornost na činnost po určitou dobu (10-15 min).
  • Třídím, seskupuji a přiřazuji předměty dle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti).
  • Vím, co znamená – nad, pod, dole, nahoře, uvnitř, dříve, později, včera, dnes, dlouhý, krátký, malý, velký, těžký.
  • Pojmenuji čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník.

 

NEZTRATÍM SE?

  • Vím, kde bydlím. Znám svou adresu a řeknu ji nahlas.
  • Umím se chovat doma, v MŠ, na veřejnosti, u lékaře, v divadle tak, aby se rodiče za mě nemuseli stydět.
  • Zavolám telefonem mamince, tatínkovi, babičce…
  • Řeknu si, když něco potřebuji, zeptám se, když nerozumím.
  • Vyřídím drobný vzkaz, nakoupím a zaplatím v obchodě.
  • Znám okolí svého bydliště, vím kde je školka, obchod i hřiště.
Co musím zvládnout, aby mě přijali do ZŠ?
PDF soubor
469.4 kB

Novinky na e-mail

Máte-li zájem dostávat zprávy o aktuálním dění ve škole e-mailem, zaregistrujte svou e-mailovou adresu .

Obsahem newsletterů nebudou informace o jednotlivých třídách a jejich učivu. Ty i nadále naleznete v měsíčních plánech na stránkách jednotlivých tříd. Obsahem newsletterů budou převážně zprávy z celoškolního dění.