Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

Třída VIII.A - školní rok 2018/2019

VIII.A

Naše třída v minulých letech

II. A

duben 2019 PDF soubor 437.7 kB Stáhnout
květen 2019 PDF soubor 435.2 kB Stáhnout
červen 2019 PDF soubor 435.1 kB Stáhnout

Reportážní video k projektovému dni

Před pololetním vysvědčením jsme v rámci projektových dnů vařili mezinárodní jídla v kuchyňce, navšívili naše úřady a také pracovali s našimi smysly. Na tom by nebylo nic těžkého, smysly jsou přeci naší přirozenou součástí, ale... My jsme vše tvořili v německém jazyce, kterému se věnujeme teprve přes půl roku. Vznikly moc pěkné koláže a minividea z představování jednotlivých smyslů v tomto cizím jazyce.

Reportážní fotky z vánoční besídky

VIII.A

Poslední den před Vánoci jsme si uspořádali již tradiční vánoční besídku s drobnými dárečky pro spolužáky a ochutnávkou cukroví. Společně jsme zrekapitulovali  straý rok a napsali si přání do roku nového. Bylo to moc fajn zpříjemnění posledního školního dne a moc fajn úvod do předvánoční atmosféry.

Reportážní fotky z adventních trhů

6. 12. se konaly v areálu školy již tradiční adventní trhy. Byli jsme opět skvěle nachystaní. Nesměly chybět slané a sladké dobroty, horká hruška s jablkem a děkujeme všem, kdo se na přípravě a realizaci podílel.

Reportážní fotky z adventního vzdělávacího výjezdu

VIII.A

4. prosince na Barborku jsme vyjeli v ranních hodinách do německého města Moritzburg, kde se na stejnojmenném zámku natáčela naše nejslavnější pohádka Tři oříšky pro Popelku - Drei Haselnüsse für Aschenbrödel. Výstava věnovaná pohádce byla úchvatná, nahlédli jsme do Popelčina okénka, našli jsme i osudný schod, na kterém ztratila svůj střevíček. Následně jsme se přesunuli do Míšně, kde jsme na adventních trzích ochutnali Bratwurst, horkou čokoládu a někteří trdelník. Společně jsme se pak přesunuli do místní míšeňské porcelánky, kde jsme měli možnost vidět, jak pod rukami profesionálů vzniká jeden z nejkvalitenějších druhů porcelánu. V závěru prohlídky jsme se pokoušeli najít nejdražší kousek, všichni jsme měli z cen výrobků "oči navrch hlavy". Prožili jsme jeden z dalších pěkných výjezdů v předvánočním čase.

Reportážní fotky ze společné večeře

1.11. jsme vyrazili na společnou večeři do libereckého Plauditu, která vznikla spontánním nápadem - výzvou určení známek na vysvědčení. Do výzvy nešli všichni, přesto na společné večeři jsme téměř všichni byli a bylo to moc fajn.

Reportážní fotky z projektových dnů - První pomoc

VIII.A

Po podzimních prázdninách jsme si nově mohli prožít projektové bloky ve třech dnech - a tentokrát na téma První pomoc. Program byl velice zajímavý, zároveň ale i náročný. První den jsme absolvovali exkurze na dispečinku RZS, nahlédli jsme k výjezdové jednotce RZS, někdo z nás šel na Horskou službu, někdo na Leteckou službu. Druhý den proběhl ryze prakticky. Studenti ze Střední zdravotnické školy v Liberci nám nachystali stanoviště s nasimulovanými úrazy. My se převlékli do bílých plášťů a vyrazili jsme ošetřovat. Poslední den jsme některé "úrazy" připravovali my a natáčeli návody, jak postupovat při ošetřování. V závěru nesmělo chybět testování a reflexe celých prejektových dnů.

Reportážní fotky ze společné večeře

Chybka se vloudila, článek tu máme dvakrát... Tak aspoň jedna společná z večera...

Reportážní fotky z dne "100 let naší republiky"

VIII.A

V pátek 26. října jsme věnovali výuku českého jazyka a ČVS oslavě 100-letého výročí Československa. Slušně jsme se oblékli, každá skupina si vylosovala jedno desetiletí a tvořili jsme přehled naší republiky během 100 let. V závěru jsme si zahráli vědomostní kahoot a zjistili jsme, jak na tom s vědomostmi o naší republice jsme.

Reportážní fotky z cyklistického kurzu

Letošní cyklistický kurz jsme zahájili na dvoře školy. Začala naše dobrodružná cesta Bedřichovem  až do Janova. Další den jsme byli rozřazeni do skupin a vyjeli jsme na kola. V úterý nám učitelé dopřáli relaxační odpoledne v bazénu - před náročným výletem. Poslední den jsme si užili celodenní výlet. Večer jsme opékali buřty a poté zatančili na diskotéce. Tím jsme zakončili cyklistický kurz. Ve čtvrtek nás čekala už jen cesta domů. I za nepříjemného počasí jsme si kurz užili a těšíme se na náš další společný výlet.

Napsaly: Aneta K., Markéta K., Emílie B., Noemi B.

Reportážní fotky z harmonizačních dnů

VIII.A

Letošní harmonizační dny jsme sice nikde nenocovali, přesto jsme si oba dva dny aktivně užili naplno. Začali jsme na golfovém hřišti, kde se strhnul boj na rány v minigolfu, poté jsme nabrali síly na obědě a následovala vlastivědná šifra v místním lesoparku. Zbytek dne jsme strávili na hřišti, kde nesměla chybět správná grilovačka, fotbálek a skoky na trampolíně. Následující den začal na Painballu, tam jsme strávili hlavní část dne. Většina z nás hrála tuto hru poprvé, přesto jsme si to moc užili... i s pár modřinami od kuliček. Koupačka na Kačáku osvěžila dobrovolníky a během kontaktních her jsme utužovali třídní vztahy.