Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

VI. A

Naše třída v minulých letech

II. A

květen 2017 PDF soubor 398.6 kB Stáhnout
červen 2017 PDF soubor 397.7 kB Stáhnout

Celoškolní jarmark - Retro

1. června, symbolicky na Den dětí, se konal tradiční každoroční jarmark. Jako vždy jsme měli ve stánku samé dobroty, které nám pomohli vytvořit a napéct naši rodiče a tímto moc děkujeme!!! Počasí se po ranním chladu umoudřilo a my jsme si naše vystoupení "It´s my life" a "Holliday" užili za téměř letního a prázdninoého sluníčka. Naše "Madonny" byly sladké jako bonbónek a "Dr. Albani" byli drsní jako břitva. Všem dohromady se nám to povedlo na výbornou a věříme, že si to ostatní užili stejně jako my!!

Bartošova pec - 5. den

VI. A

Poslední den se nám vůbec nechtělo vstávat, protože pozdní noční hra končila až po půlnoci. Ráno nás už čekala poslední snídaně, dobalení věcí, rozdání medailí a celkové shrnutí našeho pobytu. Užili jsme si ještě posledních pár minut na hřišti a pak hurááááá na vlak... Posledním zážitkem bylo skoro propásnutí našeho vlaku. Celou cestu bylo vše v klidu, ale když už jsme viděli, že se paní učitelka rozeběhla, značilo to, že bychom měli přidat, pokud jsme chtěli vlak stihnout. Usedli jsme uhnaní do vlaku, vydechli a užívali posledních pár desítek společných minut... Bylo to ale o fous. Týden utekl jako voda, jako kolektiv jsme si pobyt užili úžasně a už teď se těšíme na zářijové harmonizační dny!!!

Bartošova pec - 4. den

4. den se nesl již v poklidnějším duchu. Zamračené dopoledne jsme strávili nad knížkou při dílně čtení. Do knížek jsme se začetli, ani nevíme jak a úkol k dílně jsme splnili levou zadní. Po obídku a poledním klidu jsme se vydali týmově soutěžit. Zazávodili jsme si na lyžích, přenášeli Býčí kruh, posílali velice zvláštní a fyzicky náročnější "esemsku" a na závěř si vyzkoušeli téměř pravý biatlon - jen nebyl na sněhu :-), ale na trávě... Malorážka byla ale opravdová...a i na trestných kolech jsme se někteří pěkně zapotili. Odměnou po fyzickém vypětí nám byly k večeři sladké plněné knedlíky. A jelikož se jednalo o poslední večer, nesmělo chybět co??.. no samozřejmě společná diskotéka a pozdní noční hra. Ač to ráno vypadalo na klidnější den, po noční hře jsme padli unaveni do postelí a ráno se nám vůbec nechtělo vstávat.

Bartošova pec - 3. den

VI. A

Noční bouřka a ranní zamračená obloha nám jasně naznačily, v jakém duchu se ponese počasí dnešního dne. Nás to ale neodradilo a na koloběžkách jsme se vydali vstříc nepříznivé předpovědi směr Malá Skála. 11 stupňů, oblačno, větrno, představa zmáchaného oblečení a promrzlých nohou nás však donutila k přeplánovaní raftové varianty zpáteční cesty. Čas jsme využili k návštěvě skalního města Kalich, tyčícího se nad levým břehem řeky Jizery. Odměnou za výstup do strmého kopce nám bylo adrenalinové dobrodružství v pískovcovém bludišti, spojené s nádhernými výhledy na celé Maloskalsko. Koloběžky jsme si zamluvili nakonec i na zpáteční cestu, při níž nás konečně dohonily také občasné a velice příjemné sluneční paprsky. Poslední 3 km jíž pěší túry nás poháněla myšlenka na avizovaný smažený květák k večeři. Nemilým překvapením pro náš však byla jeho záměna za květákový mozeček. O to více jsme své vlastní mozečky potrápili večerním kvízem a společenskými hrami na pokojích

Bartošova pec - 2. den

Druhý akční den jsme zahájili vydatnou snídaní v podobě švédských stolů. Rozmanitost nás mile překvapila, byli i tací, kteří zaplnili své žaludky i 6 rohlíky :-). Tušili správně, že celé dopoledne se ponese v duchu značného energetického výdeje spojeného s týmovou spoluprací. Čekal nás geocacheing okruh pro "pokročilé". Přestože předpovědi instruktorů o časové délce okruhu slibovaly více než 2,5 hodinové dobrodružství, všechny naše týmy tuto metu pokořily s více než hodinovým náskokem. Nejzajímavějším zpestřením celého klání byl neplánovaný "průlet" kopřivovým polem. Po stopách "kešek" jsme se vydali i odpoledne, tentokrát už ale jako jeden velký tým, na zříceninu hradu Frýdštejn. Týmového ducha jsme utužili několika zábavnými hrami - hra Ostrov sklidila asi největší úspěch - viz. foto. Domácí bramborové knedlíky plněné uzeným masem byly příjemnou tečkou za aktivně stráveným dnem a večerní beach uzavřel další z krásných téměř letních dnů.

Škola v přírodě - Bartošova pec.. "Už nám to začíná..." - 1. den

VI. A

A je to tu! Dlouho očekávaná škola v přírodě začala. I pro některé byla hodinová cesta vlakem nekonečná, ale soukromý vagon jen pro nás byl příjemným zpestřením. Po příjemné procházce do Bartošovy pece nás příjemně překvapil chutný oběd, polední klid jsme zahájili testováním místních matrací a ukončili osvěžujícím skokem do nově vybudovaného bazénu. Po zbytek odpoledne jsme se rozhodně nenudili. Až do večera jsme byli zaneprázdněni nejrůznějšími sportovními aktivitami. Vedle lukostřelby a střelby z malorážky jsme si asi nejvíce užili raftovou honičku na místním vodním jezírku. Ale ani beach volejbalová bitva mezi dívkami a chlapci nás nenechala na pochybách, že třída se dokáže jako celek skvěle pobavit.

Projektový den - ZOO Žitava

12. dubna, den před velikonočními prázdninami, jsme se vydali k našim německým sousedům do žitavské ZOO. Počasí nám opravdu nepřálo, téměř celý pobyt v ZOO nám pršelo, ale my jsme se nezvdali. Děti byly úžasné, nasadaly pláštěnky nebo vzaly deštníky a vyrazily za zvířaty. Tento projektový den tvoří první část rozsáhlejšího projektu. Druhá část nás bude čekat 15. května v pražské ZOO. Obě zoologické zahrady poté děti porovnají a vytvoří výstupní plakáty. Děti v Žitavě pracovaly velice poctivě, musím je moc pochválit, že se nevzdaly a bojovaly s nepřízní počasí :-).

Projektový den - Pohádkový les

VI. A

1. února jsme to byli konečně "MY", kdo jsme chystali kreativní dílničky pro letošní prvňáčky. V předstihu jsme si vymysleli ve skupinkách, co budeme s dětmi dělat. Jedni tvořili maškarní škrabošky, druzí Králiky z kloubouku nebo létající balóny, další skupinka skládala puzzle a zdobila muffiny, někteří si vyráběli vlastního lichožrouta z ponožky a v neposlední řadě se část děti pěkně zpotila u pohádkového běhu. Všechni děti byly moc šikovné,, svědmitě se ujaly svých rolí a myslíme, že prvňáčci odcházeli spokojení.

Novoroční přípitek naší třídy

První třídnickou hodinu v novém roce jsme zahájili společným přípitkem na nadcházející rok. Přáli jsme si vše nejlepší, dávali si cíle, kterých bychom chtěli společně dosáhnout... Bylo to moc fajn.

Předvánoční odpolední kino

VI. A

Poslední školní den před Vánocemi jsme většina z nás navštívila za vybrané peníze z adventního jarmarku film Anděl páně 2. Pohádka nás krásně naladila na Ježíška, na kterého jsme se všichni už moc těšili.

Předvánoční Praha

21.12. jsme si jeli zpříjemnit předvánoční čas do Prahy. Navštívíli jsme Muzeum voskových figurín Grévin, kde jsme měli dvouhodinovou komentovanou prohlídku celého muzea. Mohli jsme se fotit kdekoli a s kýmkoli, vytvořit si vlastní 3D figurínu z fotografie. Po "vyčerpávající" přednášce jsme se občerstvili na Staroměstském náměstí nealko punčem, trdelníkem nebo klobáskou,  koukli na orloj a také jsme chvilku dostali rozchod na Černé mostě. Domů jsme se vraceli plni dojmů a zážitků, protože figuríny v muzeu byly opravdu jako "živé". Však posuďtě sami :-)!!!

Projektový den - Den barev

VI. A

V pondělí 19.12. se konal již v pořadí třetí projektový den - tentokrát na téma "barvy" v různém pojetí. Každý z nás absolvoval za dopoledne dvě dílny s různým tématem...Všechny ovšem spojovalo slovo BARVA. Na výběr jsme měli z dílen - Jezte barevně, barvení látek, barvy živočichů a rostlin, orientační běh podle barev, barvy v literatuře, líčení, liedské oko, mandaly, barvy v počítači, chemie barev, relaxace a meditace v barvách. Všechny dílny si pro nás připravili žáci 9. ročníků a už nyní můžeme sbírat zkušenosti a inspirace pro nás, až budeme jednou chystat Den barev pro děti MY.

Předvánoční pohodové odpoledne

Ve středu 14.12. jsme se v odpoledních hodinách sešli ve třídě, abychom si společně užili předvánoční čas trošičku "jinak". Třída se změnila v místo, kde jsme společně u velkého stolu rozkrajovali jablíčka, zdobili pomeranče a pouštěli lodičky. K tomu všemu nám hrály české i světové koledy, občas jsme si zatancovali na písničky dle našeho výběru a v neposlední řadě došlo i na rozdávání dárečků. Sem tak jsme si zobli i vánoční cukroví, ale naše vánoční odpoledne se samozřejmě nemohlo obejít bez pizzy, kterou nám dovezli až přímo ke vchodu a byla vážně mňamózní. Bylo to super odpoledne!!

Adventní trhy

VI. A

1. prosince se v areálu školy konal již druhý ročník adventních trhů. Naše třída byla  skvěle připravena. Pro zájemce jsme měli připravenou dílnu na vánoční bambulky a na prodeji vánočních dobrot se podíleli téměř všichni. Tímto bychom rádi poděkovali i rodičům, kteří nám s přípravou dobrot pomáhali. Za vybrané peníze jsme se rozhodli jít celá třída do kina a tam si to skvěle užít :-).

Díky, nechci!!

Jak už naznačuje nadpis, náš preventivní program byl zaměřen na téma lehkých drog a jak je odmítnout. 28. 11. nás preventista z Majáku teoreticky seznámil s problematikou alkoholu a kouření. Dověděli jsme se spoustu zajímavých informací, faktů a čísel a někdy jsme byli velice překvapeni. Ve skupinkách jsme hráli kvíz, kde jsme odpovídali na vylosované otázky. V závěru programu jsme předvedli secvičené scénky, jak bychom odmítli nabídnutou cigaretu či alkohol.

Projektový den "Pravěk"

VI. A

16. 11. 2016...... a je tu další projektový den! Tentokrát nás úplně všechny šesťáky oslovila agentura pro organizaci výstav. Nabídla nám možnost uspořádat výstavu v Prestižním muzeu v Liberci, Lesní ulici. Snažili jsme se být pečliví, nápadití, pilní při vytváření pravěkých exponátů. Rovněž jsme nezapomněli své výtvory vtipně prezentovat. Hodnocení našich návštěvníků bylo většinou lichotivé!!!

Přednáška na téma "Dospívání"

Ve čtvrtek 3. 11. jsme se spolu s 6. B účastnili přednášky na téma "dospívání". Rozdělili  jsme se na chlapce a dívky a každá skupina zvlášť jsme si s paní lektorkou povídali o tom, co nás zajímá na toto, pro nás citlivé téma. Lektorka s námi jednala otevřeně, seznámila nás s problematikou dospívání, co se děje v těle za proměny, jak se bouří hormony dívkám a jak chlapcům. Podávala to velmi vtipnou podobou, často jsme se společně zasmáli. Počáteční ostych rychle opadl a někteří z nás se i osmělili a začali klást zvídavé dotazy. V závěru přednášky jsme si uvědomili, že už nejsme ty malé děti, ale že už se měníme v dospělé jedince.

Projektový den

VI. A

V úterý 11. října proběhl náš první společný projektový den na téma "pomoc babičce". Společnou práci jsme si zpříjemnili drobným občerstvením, ze které děkujeme hlavně 3 holčinám ze třídy. Pracovali jsme ve skupinách a zjišťovali, co pro nás znamená rodina, jak a v čem bychom mohli pomoci babičce, kdyby musela do nemocnice. Prakticky jsme počítali nejrůznější úkoly, zkusili jsme si zabalit a odeslat balíček s jablíčky na štrůdl. Na závěr jsme si naše jablíčka ozdobili všemožnými způsoby a některé nám posloužily jako výzdoba do třídy.

Harmonizační dny - Malá Skála - 4.-6. 9. 2016

Ve dnech 4.- 6. 9. 2016 jsme si prožili jako třída 6. A naše první harmonizační dny. Snažili jsme si co nejvíc hrát, povídat si a navzájem se poznávat - nejen děti mě, ale hlavně já je. Počasí nám v pondělí sice moc nepřálo, přesto jsme si plavbu po Jizeře na raftech a jízdu na koloběžkách moc užili. Zavítala mezi nás i vzácná návštěva - Petr Šolc - a společně s ním jsme strávili čas, který v našem společném stmelování hrál důležitou roli. Při noční hře jsme sice lehce :-) promokli, ale zase to dodalo na tajemnosti hry. Následující den nás už probudilo sluníčko a my se vydali prozkoumávat okolí, cestou jsme si na "brčkové" hře vyzkoušeli fyzickou zdatnost. Odměny v podobě točené zmrzliny, bonbónů a čokolády nemohly chybět. Celý pobyt byl moc fajn a věřím, že tyto dny byly tím nejlepším začátkem na naší společné cestě.