Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

IV. C

Naše třída v minulých letech

I. C II. C III. C

červen 2017 PDF soubor 574.2 kB Stáhnout

Xeroxová grafika

IV. C

V hodině výtvarné výchovy jsme fantazírovali nad tím, co by mohl vidět potapěč okýnky vraku potopené lodi. Následně skupinky dětí sestavovaly vlastní okno z předmětů, které našly ve třídě a po kapsách. Výtvory dětí jsme protáhli kopírkou a vznikly nám zajímavé obrázky, které jsme zakomponovali do tvorby vlstního vraku lodi.

Jarmark - Retro - Pomáda

1. června se konal tradiční školní jarmark, tentokrát na téma RETRO. Naše skvělé baristky opět obsluhovaly La kavárna stánek a děti se předvedly se svým tancem a dramatizací Pomády. Celým dnem nás provázelo přepychové počasí a skvělá nálada. :-) Děkuji všem za výbornou spolupráci.

Vilémov - den 5.

IV. C

Poslední den jsme šli hned po snídani balit kufry. Pustili jsme si k tomu party music a tak bylo sbaleno raz - dva. Po sváče jsme ještě stihli závod smíšených dvojic v koloflorbalu. Pohráli jsme si naposledy na sjezdovce a po vydatném obědě jsme se zase opálení, vyřádění a unavení vrátili domů. Bylo to vážně fajn.

Vilémov - den 4.

Ve čtvrtek jsme jeli na výlet do Harrachova. Liščí naučnou stezkou jsme se dostali k Mumlavským vodopádům, pohráli jsme si na hříšti a zaskákali si na nafukovacím vaku. Nezapomněli jsme na nákup suvenýrů. Po večeři jsme si trochu odpočinuli, abychom mohli pátrat po poslední stopě, kterou u našeho penzionu zanechal Jára Cimrman.

Vilémov - den 3.

IV. C

Ve středu jsme hned dopoledne vyrazili do lesa, kde holky ve skupinkách hledaly nejrůznější rostliny a živočichy a házely oštěpem na mamuta. Mezitím kluci se Štěpánem rozdělávali oheň jako pravěcí lovci. Odpoledne jsme si zopakovali taneční vystoupení na jarmark a pouštěli jsme draka na sjezdovce. Večer jsme si sami nachystali grilovačku s disco koutkem. Po setmění jsme se vydali na stezku odvahy, kde si opět děti navolily obtížnost - predátoři/prdítka. Děti dnes usnuly v rekordním čase :-).

Vilémov - den 2.

V úterý jsme jeli na celý den do Příchovic, kde jsme se prošli alejí s poznávačkou listnatých stromů. Dále jsme navštívili lesopark plný dětských atrakcí. Putování nás vedlo dál po stopách Járy Cimrmana a navštívili jsme nejvýše položený maják na světě. Ještě před večeří jsme stihli naskákat do bazénu a večer se táhl v duchu společenských her. Čas tady strašně rychle utíká .-).

Vilémov - den 1.

IV. C

Konečně jsme se dočkali dlouho očekávaného odjezdu do školy v přírodě. Ubytovali jsme se, dali jsme si svíčkovou a vyrazili jsme na sjezdovku u penzionu, abychom si trochu zařádili. Zahájili jsme závod dvojic o dobytí severního pólu. Ještě před večeří jsme si stihli pohrát u Jizery a po večeři proběhl fotbálek, florbálek, trampoška, karty a jiné divočiny.:-)

Přírodovědná expedice

V pátek 12. 5. bylo přepychové jarní počasí a my jsme se vydali na plánovanou přírodovědnou expedici. Naším cílem bylo pozorování ekosystému u vody. U Pivovarských rybníků ve Vratislavicích nad Nisou jsme lovili chrostíky a jiné vodní živočichy. Dále jsme v přírodě hledali stopy, které tam živočichové po sobě zanechali. Prohlédli jsme si také jarní byliny. Na závěr si každý zaznamenal, co viděl.

Praha - Vyšehrad

IV. C

V pondělí 9. 5. jsme vyrazili na misi Vyšehrad. Českými dějinami nás zde provázel herec na koloběžce. Hodně jsme se toho naučili, spolupracovali jsme, abychom získali jednotlivé díly erbu a hlavně jsme se pořádně zasmáli. Celý den utekl jako voda a na závěr jsme si ještě stihli zařádit na hřišti.

Pampelišky pro maminky

Milé maminky, k Vašemu svátku děti vytvářely se Štěpánem pampelišky z krepáku. :-) Vkládaly do toho velké úsilí, snad Vás to potěší.

Královská centra aktivit

IV. C

V dalších centrech aktivit jsme se zabývali krály z rodu Přemyslovců a Lucemburků. Řešili jsme úkoly k ukázce Jak se Mach a Šebestová setkali s Karlem IV. Přečetli jsme si něco pro zasmání. Hráli jsme balanční stavitelskou hru, Pracovali jsme s modely těles a řešili rébusy. Dále se vytvářely kroniky, významné listiny a výtvarně jsme se vyřádili v návrhu vitráže. Práce rychle utekla a ve třídě nám zústala zajímavá díla.

Burza knih

21. 4. proběhla mezi žáky 1. stupně tradiční burza knih. Děti měly možnost prodat knihy, které už nechtěly a zároveň si zakoupit knihy, které se jim líbily. Na závěr si děti vyměnily dojmy a pochlubily se s novými úlovky. Někteří se hned začali domlouvat, jaké knihy si vzájemně vypůjčí.

Pop art

IV. C

Při výtvarné výchově jsme pomocí pop artové techniky nakreslili a namalovali louku s tulipány. Při práci jsme si pohráli s kontrasty a využívali jsme koukavého vzorování pomocí proužků, puntíků apod. Vznikla nám zajímavá a jarně laděná díla.

Rodičovské suplování

Měsíc březen nám uzavřela akce "Rodičovské suplování". 1. a 2. vyučovací hodinu k nám přišel Hanky tatínek, aby se s námi podělil o zkušenosti a zážitky z práce v Severočeském muzeu. Měli jsme možnost si prohlédnout historicky zajímavé předměty.  Viděli jsme např. 700 let starý zlatý groš, který byl nalezen v hrobce vampíra Tobiáše, který byl pohřben za zdí hřbitova v Hrádku nad Nisou. Dále jsme si mohli prohlédnout sekeru z doby bronzové, která byla nalezena v Liberci, starou ruční pračku, ametist a postříbřenou flintu. 3. a 4. vyučovací hodinu nám Štěpánova maminka zajistila paní architektku Jandovou, která děti seznámila se zajímavostmi v architektuře domácí i zahraniční. Děti mile překvapily svou znalostí památek. Na závěr si děti zkusily vypracovat vlastní návrh stávajícího pokojíčku a pokojíčku svých snů. Někteří ho dokonce umístili na stromě a pochopitelně zde nechyběly ani tobogány a skluzavky:-). 5. vyučovací hodinu nás všechny překvapila nečekaná návštěva našich oblíbených studentů Štěpána a Jany, kteří nám přinesli ukázat své nové štěňátko. Byl to pěkný a pohodový den, který jsme si všichni užili. Děkuji moc za skvělou spolupráci.

Centra aktivit - Jizerské hory

IV. C

V dalších centrech aktivit hodně pracujeme s knihami o Jizerských horách. Vyhledáváme rozhledny, tisícovky Jizerských hor, prohlížíme si fotografie podivných tvorů, pracujeme s texty knih Miloslava Nevrlého, děláme pokusy a pracujeme s mikroskopem. V centru matematiky se učíme vázat osmičkový uzel, počítáme hory příkladů na logické uvažování a opět jsme oprášili složitější stavbu a její plán. V ateliéru se fantazíruje a nikdo dopředu neví, jakého podivného tvora vytvoří.

Venuše

Pravěcí lidé, uctívali schopnost žen dávat nový život a modelovali z hlíny jejich sošky. My jsme si to také vyzkoušeli:-).

Recitační soutěž

IV. C

1. 2. se v knihovně školy uskutečnila tradiční recitační soutěž. Naši třídu zde zastoupila Petra a Štěpán. V kategorii 4. a 5. tříd se Štěpánovi podařilo vybojovat krásné 2. místo. Děkujeme oběma za odvahu a skvělou reprezentaci.

Soutěž na přání dětí

V lednu napadlo velké množství sněhu a děti si během vyprávění zážitků z víkendu vymyslely vlastní soutěž. Úkolem bylo postavit a vyfotit své vlastní iglů. Zapojilo se 8 dětí z naší třídy a Aničky sestra Maruška z 1. třídy. 31. 1. proběhlo hlasování. Vítězkou soutěže se stala Anežka. Díla ostatních soutěžících však také stojí za pochvalu.

Centra aktivit - Pravěk

IV. C

V těchto centrech aktivit jsme pracovali s textem o "Človíčkovi". V matematice jsme řešili rovnice a nerovnice s kostmi mamutů a s nástěnnými malbami. Výtvarnou technikou Body art jsme ztvárnili pravěké ještěry. Centrum vědy a objevů dělalo pokus - model sopky chrlící lávu. Děti hodnotily tato centra jako velice zábavná.

Komiksy

Pomocí iPadů jsme si vytvořili komiksy, ve kterých jako superhrdinové příběhů figurovaly děti z naší třídy. Máme je už v tištěné podobě a bavíme se nad tím, co spolužáci vymysleli.

Vánoční mejdan

IV. C

Poslední školní den v tomto roce se ve třídě předávaly dárky. Některé nás opravdu pobavily. Děti nachystaly velkolepou hostinu. Martin Košek si přípravil referát o Barceloně, kterou předchozí týden navštívil. Dále jsme si některé fyzikální jevy ukázali názorně na 11 pokusech. Přeji všem krásné prožití svátků a prázdnin.

Mechanické betlémy

V pondělí 19. 12. jsme navštívili Severočeské muzeum v Liberci, kde nám Hanky tatínek ukázal mechanické betlémy Kamila Andrese. Jeden z nich jsme dokonce mohli rozpohybovat vlastní rukou. Dále jsme se přesunuli do spodní části muzea, kde jsme mohli vidět v akci ještě Metelkův mechanický betlém. Děti si zde dále vyzkoušely 1 z vánočních zvyků - lití olova. Každý si svůj originální kousek odnesl domů. Děkujeme panu Malečkovi za krásný program a výklad s vánoční atmosférou.

Vánoční tvoření

IV. C

V pátek 16. 12. k nám zavítala maminka Kuby a vytvořila s dětmi svícny ve skle. Všem se to moc povedlo. Děkujeme paní Novákové za čas a nápady, které nám věnuje.

Bruslák

Ve škole jsme se domluvili, že kdo bude mít čas a chuť, tak příjde v sobotu 10. 12. na bruslák. Hráli jsme na babu, závodili jsme v párech i v jízdě jednotlivců, holky zkoušely piruety a kluci absolvovali tréning pod vedením Marka. Byla to zábava.

Adventní trhy

IV. C

Dne 8. 12. se na naší škole opět uskutečnily adventní trhy. Ve třídě jsme vyráběli svíčky k prodeji a rodiče dodali do stánku bohaté množství pochutin, svícnů a ozdob. Celý chod a prodej ve stánku si děti zajistily samostatně. Byly moc šikovné, mám z nich radost:-). Následující den jsme v hodině matematiky počítali tržbu a o velké přestávce jsme si udělali hostinu z dobrot, které nám zbyly.

Roláž

Vyzkoušeli jsme si další z netradičních výtvarných technik - ROLÁŽ. Děti si vybraly vlastní obrázky, které rozstříhaly a vlepily na čtvrtku podle pravidla, které si zvolily. Vyšla nám z toho veledíla evokující pohyb, pohled do vodní hladiny, či do několika zrcadel. Pro děti bylo náročné, aby si rozstříhané obrázky nepomíchaly a aby si je dokázaly vhodně rozmístit na čtvrtku.

Pod drobnohledem

IV. C

Ve čtvrtek 24. 11. jsme opět navštívili IQ landii. Tentokrát jsme zjišťovali nové informace prostřednictvím mikroskopů. Děti byly rozděleny do 7 badatelských týmů. Zjistili jsme, že lze mikroskop udělat i s pomocí mobilu. Veškeré poznatky si děti zapsaly do svých pracovních listů a nakonec jsme se ještě trochu porozhlédli na patře u naší laboratoře.

Centra aktivit - Auta

V těchto centrech aktivit jsme počítali peníze, hledali jsme si za ně na internetu vhodné ojeté auto. Řešili jsme úlohy s cestujícími v MHD, rýsovali jsme trasu pomocí kolmic a rovnoběžek. Dále jsme navrhovali design závodních automobilů, řešili jsme konstrukci převodovky, vyráběli jsme z kelímků projektor souhvězdí Velkého a Malého vozu a opakovali jsme si dopravní značky. Při čtení si děti vyhledaly informace o Ferdinandu Porsche, pomocí číselného předpisu slovních druhů sestavovaly příběh a četly povídku o autech. Práce nám šla od ruky, už víme, na co si dát příště pozor.

Centra aktivit - Les

IV. C

V těchto centrech aktivit jsme pozorovali přírodniny pod mikroskopem. S iPady jsme vyhledávali informace na internetu, abychom mohli do lesního ekosystému doplnit chybějící fakta. Dále jsme počítali s Hejného Zvířátky dědy Lesoně a řešili jsme houbařské a myslivecké úlohy. Děti se seznámily se Strašidlářem s podtitulem - Mezi námi lesními strašidly. Pro další práci s textem musely číst pozorně a s porozuměním. Každý si také vymyslel a popsal vlastní strašidlo. Posledním úkolem byla tvorba smíšeného lesa prostřednictvím kombinované výtvarné techniky. Skupiny se vzájemně upozornily na to, co jim dělalo potíže a zároveň namotivovaly - mikroskop a popis strašidel jsou prý bomba a Zvířátka dědy Lesoně už také zvládáme.

Výtvarka venku - Street art

Příroda opět začala přidávat na své barevnosti a my jsme toho využili při výtvarné výchově. Děti ve skupinách tvořily mozaikové obrazce. Práci nám znepříjemňoval vítr. Děti si musely najít vhodné závětří, rozprašovačem na vodu přidaly listům na zářivé barevnosti a zároveń na váze, aby neuletěly.

Cesta do vesmíru

IV. C

V hodinách vlastivědy jsme probrali učivo o vesmíru. Spoustu nových věcí jsme si našli na internetu a v encyklopedii. V hodinách výtvarné výchovy jsme si na planetách procvičili techniku stínování křídou a ve dvojicích děti vytvářely plakáty vesmírných cestovních agentur. Toto téma všechny velice bavilo, ke všemu měli spoustu otázek. Navštívili jsme tedy ještě planetárium v IQ landii, kde nám vše poutavým výkladem s názornými ukázkami objasnili. Děti se zde nejvíce zajímaly o prstenec planety Saturn a její měsíc Pan. Myslím, že znalosti dětí v tomto odvětví jsou veliké.

Dopravní výchova

Září jsme uzavřeli 1. návštěvou dopravního hřiště. Nejprve s námi pan policista Svoboda procvičoval pravidla silničního provozu, dopravní značky a ukázal nám správné cyklistické vybavení. Následně jsme si jízdu na kole prakticky procvičili. Na trase se děti setkávaly s chodci a řidičkou šlapací káry :-). Během roku nás čekají ještě další návštěvy, abychom na závěr mohli skládat zkoušky k získání průkazu cyklisty.

Author back to school

IV. C

V pondělí 19.9. jsme hned po ránu zažili trochu adrenalinu. Přeborníci v trikování na koloběžkách a kolech BMX nám předvedli pár kousků. My jsme si následně mohli kola i koloběžky také vyzkoušet. Nechyběly zde ani soutěže. Především kluci si to pořádně uměli užít.

Volby do školního parlamentu

V pátek 9.9. proběhly na ZŠ Lesní volby do školního parlamentu. Každá třída od 4. ročníku si volila své 2 zástupce pod dohledem volební komise. Z 15 kandidátů si třída svým hlasováním zvolila Terku Cicvárkovou a Martina Koška.

Výprava do přírody

IV. C

Ve středu 7.9. jsme vyrazili vlakem do Lučan nad Nisou. Naše výprava směřovala k pramenu řeky Nisy, kde jsme pozorovali rostliny i drobné živočichy. Ve skupinkách jsme vytvářeli paletu barev z přírodnin. Dále jsme se rozhlédli do dálek z rozhledny Nisanky a také ze skály:-). Cestou na vlak do Jabloneckých Pasek nás sledovali koně. Dopoledne venku jsme si užili, pěkně jsme se prošli, načerpali nové vědomosti a také jsme se pěkně opálili.