Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

IV. A

IV. A

Naše třída v minulých letech

I. A II. A  III. A


Dokumenty ke stažení
září 2017 PDF soubor 606.6 kB Stáhnout
říjen 2017 PDF soubor 482.4 kB Stáhnout
listopad 2017 PDF soubor 483.3 kB Stáhnout
prosinec 2017 PDF soubor 620.6 kB Stáhnout
leden 2018 PDF soubor 522.2 kB Stáhnout
únor 2018 PDF soubor 768.6 kB Stáhnout
březen 2018 PDF soubor 1165.1 kB Stáhnout
duben 2018 PDF soubor 574 kB Stáhnout
květen 2018 PDF soubor 795.2 kB Stáhnout
červen 2018 PDF soubor 880.3 kB Stáhnout

4. den

IV. A

Divoká soutěska

 

3. den

IV. A

Přestože předpověď počasí nebyla nikterak příznivá, vydali jsme se na celodenní výpravu a doufali, že to pánům meteorologům zase nevyjde. Cíl byl tajný...

Na počátku byl sešup k říčce Kamenici, vystřídalo ho stoupání víc než prudké. Cesta terénem byla náročná, čehož využila zákeřná klíšťata, která napadla dva členy výpravy.

Dorazili jsme na kraj obce Růžová - do indiánské vesničky Rosehill. Seznámili jsme se nejprve s jejím indiánským osazenstvem a našim průvodcem. Začala teoretická část - v několika týpích jsme měli možnost prohlédnout si předměty, které bežně sloužily indiánům, dověděli jsme se něco o jejich způsobu života.

Pak začal kulturní festival v podobě divadelního indiánského představení konaného pod širým nebem. Mírné bouření a velký déšť však hru ukončil, my jsme byli nuceni se schovat do týpí a svačit, což nikomu nevadilo, protože řízku prostě nelze odolat, zásoby v našich batůžcích byly doplněny ještě o mlsky z domova.  Nepřízeň počasí trvala přesně tak dlouho, jak jsme potřebovali jíst. Posíleni jsme zatočili s klíšťaty, pochopitelně za dodržení veškerých hygienických zásad po evropsku, ne po indiánsku.

Kultura na podruhé vyšla, představení nic nenarušilo a začala praxe - naučili jsme se indiánskou píseň a byli vtaženi do víru indiánského tance. Kresba na obličej, zdobení náramku, nákup suvenýrů, střelba z luku a soutěž v lovu želvy, najednou jsme byli v závěru akce! Definitivní tečkou byla indiánská evaluace - kvíz, který prověřil, zda čas a energie v Rosenhillu nebyly promarněny. Obstáli jsme se ctí. Dvojice Prdopečo a Pečoprdo ohromila náčelníka svými znalostmi! I ti, co je následovali taktéž podali úctyhodné výkony.

Počasí bylo ideální na pěší výšlap a nedaleká rozhledna Růženka tedy neunikla našemu zájmu. Pod ní jsme dojedli zásoby, Pak jsme se pokochali sluncem zalitou a deštěm osvěženou krajinou, Výhled na České Švýcarsko byl nádherný.

Následoval pozvolný sestup, který přešel v prudký sešup a byl následován stoupáním. Optimismus a elán nikomu nechyběl. Tečka v podobě sprchy a guláše i a další dávky mlsek zregenerovala naše síly. Večer jsme ještě napsali pár vět do deníků a nacvičovali na jarmark.

Byl to dobrodružný pohodový den.

2. den odpoledne Rysí stezka

IV. A

Po obědě jsme si odpočinuli, protože od toho je přece polední klid. Ovšem význam tohoto slova lze vysvětlit různě.

Vydali jsme se na Mezní louku na Rysí stezku, kde jsme si zopakovali mnohé, co jsme probírali letos v přírodovědě.

Poznávali jsme stromy, živočichy, prošli se naboso...

Ze stezky jsme keátkou procházkou došli na hřiště a tam jsme si zaskotačili.

2. den, dopoledne jsme trochu pracovali...

IV. A

Někteří nedočkavci otevřeli oči a pusy již pár minut po páté hodině ranní. Zřejmě se nemohli dočkat, co jim dnešní den přinese. V tuto hidnu by se mi ovšem líbilo, kdyby ranní ptáčata odnesl třeba výr velký.

Zapsali jsme si do deníků a napsali jsme vám dopisy! Konal se i úklid. Po dobrém obědě uzavřeme rysí poznávání odchodem na Rysí stezku a hledat poštovní schránku.

Liberec - Děčín - Mezná

IV. A

Cestovní horečka možná u někoho byla, ale jen nepatrná. Zmatky na startu se nekonaly. Nastoupili jsme do autobusu a pod kopcem v Děčíně vystoupili. Chcete-li se dostat do děčínské ZOO, je to cesta do obrovského kopce kam autobus nevyjede. Museli jsme nahoru pěšky.

Byli jsme pochopitelně hladoví, tak jsme se museli občerstvit. Stihli jsme na úvod malinkou prohlídku a asi nejvíc nás zaujal medvěd grizzly.

Pak nás čekala prohlídka větší, kdy jsme formou hry na vlky a rysy poznali blíže tyto dva živočichy. K tomu jsme si přidali i výklad o některých dalších zvířatech ze zoo. Viděli jsme živočichy z našich přírodovědných prezentací: čápa, vydru, jezevce, lišku, zmiji...

Asi největší odměnou bylo, že jsme si mohli pohladit užovku červenou. Pochopitelně jsme neodolali a nakoupili si plyšáky a nanuky. Cestou ze ZOO jsme se podívali na Děčín z Pastýřské skály.

Cestou na Meznou jsme projeli Hřenskem. Přemístit zavazadla a ubytovat se jsme se podařilo. První večeře byla svíčková a jako bonus zmrzlina. Teď už chrupkáme...

Závěrečné zkoušky

IV. A

na průkaz cyklisty byly velkou výzvou.

Najednou byl každý sám, každý se musel poprat se stresíkem, každý se musel doma připravit.

Jízdy na kole po dopravním hřišti vypadají snadno, ale protože se jednotlivé značky za sebou poměrně rychle střídají, je nesnadné pohotově reagovat a ještě se udržet na pomalu jedoucím kole. Navíc když cítíte, že vás sleduje policista...

Testové otázky jsme mnohokrát ve škole zkoušeli řešit společně, ti zodpovědní se ještě připravili doma. Ale přeci jen po dlouhém volnu nebylo snadné si všechno vybavit.

My jsme však pracovali už od září, po celou dobu jsme na tento okamžik nečekali s rukama v klíně. Takže všichni, kteří získali průkaz cyklisty, jej nedostali zadarmo ani šťastnou náhodou! Byl to výsledek našeho cíleného dlouhodobého úsilí.

Projektový den Vyšehrad 1

IV. A

Na projektový den v Praze jsme se opravdu důkladně připravovali. Téma navazuje na dějiny, jimiž jsme se nyní zabývali. Byla to tedy příležitost, jak si probranou látku dát do širších souvislostí, pozapomenuté informace oprášit, prázdnou teorii okořenit troškou praxe a zapojit co nejvíce smyslů při vstřebávání poznaného. Pochopitelně i s dávkou legrace a chvilkové zdánlivé svobody. Počasí pochopilo, jak moc si jeho přízeň po vědecké práci v lavicích zasloužíme, takže zatímco v Liberci se o nás strachovali, zda nemrzneme či nemokneme, my jsme dobývali Vyšehrad v takřka ideálních podmínkách.

Jeskynní malby

IV. A

Protože jsme se vypravili do pravěku, stali se z nás pražáci a každá tlupa si vyzdobila svůj příbytek. Všichni pracovali opravdu s pravelkým nadšením a pranic jim nezkazilo náladu z pravěkého tvoření....

Podívejte se, jak jsme tvořili

Video uvnitř článku...

Hokejový brankář to nemá lehké,

IV. A

nejen v čase olympiády. Prohlédněte si naše výtvory a jděte fandit.

9. ledna jsme si protáhli tělo,

bylo to po vánočním lenošení potřeba.

Video uvnitř článku.

Herbář byl pro nás výzvou

IV. A

V termínu ho téměř všichni odevzdali a hlavně dokázali vytvořit skutečně nádherná dílka. Mnozí si opravdu dali záležet na tom, aby jejich herbář byl origilnální a vyhráli si s drobnostmi. 

Přípravy na Vánoce

IV. A

Adventní čas jsme opravdu využili na to, abychom se Vánoce připravili. Na svátek Barbory jsme během vánočních center aktivit balili mýdla a dokončovali andílky na školní adventní trhy. Také jsme jako každý rok napsali přáníčka, pošleme je na Ježíškovu poštu na Boží Dar - s Ježíškovým razítkem bude přáníčko ještě hezčí.

Kapr

IV. A

patří k vánočním symbolům v Čechách, takže jsme ho nemohli opomenout a do učivu o vodstvu zapadl.

Vodstvo ČR - centra aktivit

IV. A

Uzavíráme kapitolu o vodstvu, mnozí se dokáží v mapě orientovat a zapamatovali si nové pojmy.

Prostředí geodesky - ochutnávka matematiky prof. Hejného

IV. A

Děti to moc bavilo, poznávali jsme vlastnosti protějších i sousedních stran obdélníka a čtverce. Lépe se nám pak navazovalo na vlastní rýsování, které je třeba stále trénovat.

Centra aktivit - Stromy

IV. A

V přírodovědě se podrobněji zabýváme lesem a les - to jsou stromy. Nejen ony, les je nesmírně složitý systém. Pochopíme - li jej, zorientujeme se snadněji v jiných ekosystémech. Postupně se seznámíme s dalšími součástmi lesa - v prosinci odevzdáme herbáře a pak si už snad společně řekneme: "Stromy trochu známe!"

Hlavně nemíchat jablka a hrušky?

IV. A

Nám zamíchalo hlavy vzpomínání na říkanky ze školkového období.

Vlastivěda a přírodověda - nové předměty.

IV. A

Víc hlav víc ví. Ve vlastivědě pronikáme do tajů mapy, dokážeme si zapamatovat jména některých pohoří i vrcholů? Najdeme je na mapě? Zkoušíme to různými způsoby. Orientace na mapě není pro někoho úplně jednoduchá, počáteční fázi však zvládli všichni.

Pohyb mezi stromy poslepu... Protože se v přírodovědě dovídáme mnoho nového, usnadníme si učení a zapojíme co nejvíc smyslů. I podim má své kouzlo, nemyslíte?

Centra aktivit stromy a nejen to

IV. A

Rýsování není až taková zábava. Musíme tomu trochu pomoci. Takže nudným zápasům s pravítkem je třeba dát nějaký smysl. V předchozích CA jsme "jen" rýsovali - tedy nejen to. Museli jsme si rozmyslet, jak bude vypadat náš strom a jak vlastně "na to". Pak jsme načisto rýsovali. Tužkou.

Týden na to, když naše úsečky už napovídaly, že se za nimi dá vidět strom, přišla zábavnější část. Rýsovali jsme fixem, což normálně nesmíme. A vybarvovali jsme. Ne všichni byli dostatečně trpěliví, ne všichni dokázali s velkým nasazením pracovat po celou dobu. Přesto však vznikla krásná podzimní dílka, která jsou velmi osobitá.  Bylo to několik hodin práce, měli jsme možnost si uvědomit, že někdy se nedá i zdánlivě jednoduchá činnost uspěchat. Výsledkem ovšem nebyla jen výtvarná náplň, ale i zahajovací písemná práce: geometrickou část - rýsování, zvládly všechny děti opravdu krásně!

 

Centra aktivit - Stromy

IV. A

Letos je pro nás nový předmět přírodověda. V centrech aktivit jsme se podrobněji zabývali stromy.

Začal podzim a k němu se přidávají

IV. A

plískanice, tma a světla ubývá. Tak si pojďme připomenout prázdniny, abychom se rozveselili.

Dopravní hřiště,1. - 2. lekce

IV. A

V pátek jsme navštívili poprvé Dětské dopravní hřiště.

Video je uvnitř článku.