Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

IV. A

Naše třída v minulých letech

I. A II. A III. A

květen 2017 PDF soubor 536.7 kB Stáhnout
červen 2017 PDF soubor 509.2 kB Stáhnout

Hokej v Naganu na jarmarku

Představení si děti užily. Druhý den popisovaly pocity, při prvních taktech z nich spadly obavy. Jenom bruslaři měli trošku na konci obavy, aby správně zajeli na svá místa a ne mezi diváky. Ale brusle si vymyslely samy a věřily si.  A já věřila jim. Stejně tak měl trému houslista Matyáš a oba moderátoři Kuba a Jenda. Všem se moc líbilo plné nádvoří a pocity prý byly úžasné.

Sloup v Čechách-čtvrtý den

IV. A
Ve čtvrtek jsme vyfasovali balíček se řízkem. Jeli jsme do Kamenicho Šenova, kde na nás čekal tatínek Matyáše. Společně se svým kolegou nás provedl Preciosou. Výroba lustrů, skláři, brusiči-něco úplně nového. Z Preciosy jsme došli na Panskou Skálu a na Práchni jsme nasedli na bus do Nového Boru. V N. Boru zmrzlina a pěšky do Permonu. Večer bojová hra s osmáky.

Sloup v Čechách-třetí den

ve středu se velmi ochladilo. Foukal studený vítr. Dětem zima nevadila, mně ano. třída se rozdělila na dvě party-jedna na kánoe, druhá do lanového centra a pak výměna. největší senzace-mrtvý kapr u břehu.

Sloup v Čechách-druhý den

IV. A
Dnes po vydatné snídani jsme podle plánu zašli do Lesního divadla. Ale bylo plno. Osmáci z jiné ZŠ hráli pohádky...vtipně. Na nás se řada nedostala, snad zítra odpoledne. Po obědě jsme si prohlédli sklaní hrad Sloup, představa poustevníka, lupiče či jiného obyvatele hradu nás děsila. Ve volnu si děti hrají na zahradě a probíhají soutěže. Každý den je hodinka učení-diktát, zážitek, pár příkladů a poznávání rostlin. je zde slabá wifi, tak uvidíme, zda npůjdou nahrát fotky..takže nejdou.

Sloup v Čechách-první den

Cesta autubusem Tygrů uběhla hodně rychle. Po ubytování jsme se rozkoukali po veliké zahradě. Po obědě jsme vyrazili do Samuelovi jeskyně. Před večeří jsme chvilku nacvičovali. Nyní probíhá soutěž Tvoje tvář má známý hlas, porota je spravedlivá, ale neúprosná, pozná každou odchylku.Zpravodajství bude zatím bez fotek-je zde velmi slabá wifi, nejdou nahrát.

Foto jarního stromu

IV. A

Již potřetí jsme se vydali k Lesnímu koupališti a objevovali jarní přírodu a svůj strom na jaře. Byla pěkná zima, skoro jako když jsme byli u stromu v lednu. Poznali jsme i pár kytiček-plicník, blatouch , sasanku, mochnu, semenáčky buku. Viděli jsme i datla.

Praha 2. 5. Vyšehrad

Zatím jenom pár fotek...ostatní přibudou později a budou strašně krásné, tak jako zážitky na Misi Vyšehrad.

Burza knih

IV. A

Jako každý rok,děti se velmi těšily. Burza se vydařila, prvňáčci byli nadšení a čile obchodovali.

Rodičovské suplování

den se povedl. Paní Vašáková-thajské masáže, paní Šebánková-výroba dětských plen a pokusy, pan Požický-rozhovory se známými osobnostmi Liberce, paní Sedlatá-právo.

Sportcentra

IV. A

Byli jsme v Naivním divadle na pohádku o jiřím Raškovi. Tak vznikla take sportcentra. Děti háčkovaly čepice, luštily hlavolamy, poznávaly naše slavné sportovce, počítay plochu hřiště.

Prohlídka u sousedů

Dnešní valentýnský den jsme si užili. Botanická zahrada nezklamala, rozkvetlé kamelie, orchideje, dva pomeranče. Akvaria hned na začátku upoutala, nejstarší obojživelník na Zemi-axolotl překvapil. Hledali jsme i nejstarší bonsaj, byla zřejmě na zimu ukrytá. Uděláme si ve třídě koutek tučnolistých rostlin. V pavilonech jsme strávili dvě hodiny.

Závislost na PC

IV. A

Proběhly dvě hodiny, ve kterých děti tvořily, vymýšlely, jak zachránit kamaráda, závislého na počítači. vedly si skvěle. Děti spolupracovaly, chovaly se k sobě ohleduplně, dokázaly diskutovat, hned se ztišit. Pochvala byla veliká.

Až opadá listí z dubu...

Naše první hodina TV na sněhu-závody ve sjezdu z kopce. Vítězil ten, komu se kombinéza více klouzala...

Barevná centra aktivit

IV. A

Jak pravil Ota: "nejsou těžká a ni lehká, tak akorát". V atelieru děti malovaly přírodními barvami-kurkumou, šťávou z listů, ječmenem, rozmarýnem. Ve vědě objevily spektrum světla, každý si vyrobil svůj spektroskop. A fungují. Nejlepší byla pohádka O červené Karkulce od A. Mikulky. Děti sestavily pětilístek a rybí kost-metody kritickéhomyšlení a úplně samostatně. V matematice se zaměřiliy na rýsování a prostor. Nejlepší je děti pozorovat, jak se do center zapisují.

Malování místo výpravy

Když nám nevyšel kvůli vichřici první termín výpravy, malovali jsme......

Zimní výprava k mému stromu

IV. A

Pokračujeme v našich výpravách. Zima nás mile překvapila.  Termín vycházky jsme kvůli vichřici museli přeložit, o týden později nám vycházka vyšla. Děti našly své stromy, vyfotografovaly je, lesní zvěři také něco donesly. Nejvíc se líbilo koulování a válení ve sněhu. Další výprava nás čeká na jaře. Máme unikátní společné fotky na sněhu.

Předvánoční setkání s rodiči ve třídě

Těsně před Vánoci bylo v naší třídě plno. Přišli rodiče, sourozenci, prarodiče. Děti si samy prošly další část dějin a vznikl z toho další úsek českých dějin-až do doby reforem Josefa ll. Teď se je začneme učit podrobněji a pečlivěji. Celé vystoupení se povedlo, děti si pomáhalyapodporovaly.

Předvánoční pečení

IV. A

V pátek 16. 12. dorazila maminka Aničky Šebánkové s těstem, formičkami. Děti po skupinách peky ve školní kuchyňce perníčky, hned je i nazdobily. celé dopoledne proběhlo v klidu a velmi příjemné atmosféře. Perníky ještě hezky zabalíme a nabídneme je rodičům na  našem vánočním setkání a procházkou historií. .

Adventní trhy naší třídy

Na vánoční trhy jsme vyrobili nádherné svícny technikou pískování a tu  bychom ve škole nezvládli. Pomohli rodiče. Den před tím jsme nazdobili dřevěné svícinky. Děti si samy udělaly rozpis služeb u stánku-a vydržely do konce, všechno prodaly a prodejní místo nakonec uklidily.

Adventní trhy a příprava

IV. A

Maminky Kuby a Chiary koupily jednoduché skleničky, ty děti zdobily jednoduchými vánočními motivy. Dalo to docela práci-vystřihnout z lepící tapety. Sklenky děti zabalily do novin a další maminka- Matyáše,  je ve sklářské dílně "opískuje". Vlastně zadá práci studentům sklářské školy a vánoční svícen je na světě. Ještě děti napíší přání a zabalí. Pomáhala naše "kamarádka"teta Jarmila.

Tajemství mikrosvěta, co umím

V úterý jsme vyjeli do Iqlandie, cestu máme natrénovanou, je to už součást výuky. Krásné a poučné prostředí. Na dělení do skupinek jsme zvyklí, práce nám šla od ruky. Pracovali jsme s velmi drahými přístroji.

V lese: Výprava k mému stromu

IV. A

Začínáme v přírodovědě kapitolu o lese a kde jinde než v lese. Každý má zdokumentovaný svůj strom a přírodniny kolem něho. Ve škole už jsme jenom pozorovali, bádali a zpracovávali fotky stromu. Někdo už je má ve své složce na disku. Další výprava ke stromům bude v zimě.

Spolupráce

V pátek k nám přišlo komplet celé "béčko". Spolužáci nás naučili spouštět testy na tabletu. Stačila jedna lekce a práce v novém programu se začíná dařit. Testy nás baví a hned vidíme výsledek.

Planetárium v Liberci

IV. A

Už nemusíme ani do Prahy. Planetárium v IQ landii mile překvapilo-prostředím, vstřícností a variabilitou. Učitelé dokázali přizpůsobit oblohu dětem na přání, prostě to, co je zajímalo. Určitě ještě zajdeme do laboratoří.

"Děsně tajná výprava"

Některé skupiny správně vyluštily šifru, kam vlastně výprava směřuje. Ráno jsme se sešly na vlakovém nádraží, jeli jsme vlakem směrem na Jablonec n. N. Z Lučan jsme došli k prameni řeky Nisy a po zelené značce jsme došli na nádraží Jabloneckých Pasek a vlakem do Liberce. Vše se nám vydařilo.