Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

II. A

Naše třída v minulých letech

I. A

červen 2017 PDF soubor 700.6 kB Stáhnout

Veletrh dětské knihy

II. A

Čtvrteční dopoledne jsme trávili v Koloseu, kde se opět konal Veletrh dětské knihy. Zúčastnili jsme se dvou programů. Nejprve nám herec Lukáš Hejlík se svými kolegy v rámci "listování" představil knihu "Bertík a Čmuchadlo" od Petry Soukupové a pak nám ilustrátor a spisovatel Vhrsti vyprávěl originální pohádku !O drakovi" a přímo před námi k ní kreslil obrázky. Vidět, jak vzniká pohádkový příběh a jak k němu kreslíř současně tvoří ilustrace pro nás byla zajímavá zkušenost.

Jarmark

Letošní jarmark na téma "Retro 60. - 90. léta" se pro naši třídu stal vzpomínkou na spartakiádní roky. Vystoupení jsme nacvičovali sice krátce, ale o to více úderně. Naše snaha a píle se vyplatila, protože se nám vystoupení opravdu povedlo. Nemalou měrou se na našem úspěchu podílely i slušivé "spartakiádní stejnokroje", které všem dětem šila paní vychovatelka Lenka Pěnkavová. Po úspěšném vystoupení jsme se pak vrhli do jarmarečního nakupování a prodávání. Celý den jsme si opravdu užili.

Hamštejn - pátek

II. A

Tak už je to tady! Naše skalní dobrodružství se chýlí ke konci. Rychle si sbalit, vyklidit pokoje, naložit zavazadla a chystat se na zpáteční cestu domů. Památkou na příjemně strávený týden nám budou nejen vzpomínky a zápisky v deníčcích, ale i čelenka, kterou jsme si každý podle svých představ ozdobili. Před závěrečným vyhodnocení soutěže skalních týmů jsme si v "Hamštejnském kvízu" ověřili, co všechno si z našeho pobytu pamatujeme. Nejlepší paměť prokázali Horníci, kteří konečně okusili chuť vítězství. V celkové soutěži s miniálním rozdílem nakonec zvítězili Skalníci. Druhé místo obsadili Skalní horolezci, Ohnivé skály se umístily na bronzovém stupínku. Horníci sice skončili na nepopulární bramborové příčce, ale i jim patří pochvala za jejich snahu a bojovnost. Po rozdání zasloužených odměn jsme už vyrazili směr Malá Skála. Jakmile jsme zdolali náš poslední kopec, osvěžili jsme se nanukem a mohli jsme pokračovat v cestě na vlakové nádraží. Jízdu vlakem si pak někteří zkrátili zdřímnutím. Všichni se však moc a moc těšili na shledání se svýmí rodiči. Školu v přírodě jsme si opravdu užili, tak ať se nám stejně úspěšně vydaří i ta příští!!!

Hamštejn - čtvrtek

Po dopoledním "vyučování", kdy jsme si trochu více namáhali hlavičky při řešení různých zapeklitých úloh a pilovali náš krasopis, jsme odpoledne zasvětili sportování. Nejvíce nám dal zabrat turnaj ve vybíjené, kterého se zúčastnila naše čtyři družstva - Horníci, Skalníci, Skalní horolezci a Ohnivé skály. Všichni statečně bojovali, přesto mohl být pouze jeden vítěz, a to Skalní horolezci. Volné chvíle mezi jednotlivými zápasy jsme pak trávili na trampolíně, klouzačce nebo jako diváci a někteří i jako čárový rozhodčí. Nemalou část odpoledne jsme věnovali i nácviku vystoupení na jarmark. Po večeři jsme si zapsali další den do našich deníčků, potěšila nás došlá pošta a před usnutím jsme ještě měli možnost zhlédnout představení z hokejového prostředí, které "nastudoval" kvintet - Honza, Honza, Martin, Anthony a Dydy.

Hamštejn - středa

II. A

Středeční ráno nás překvapilo teplotou, která nám klesla o 10 stupňů, ale naštěstí jsme se vydali na celodenní výlet, při kterém jsme se dostatečně zahřáli. Nejprve jsme se pěšky přesunuli do Železného Brodu na nádraží, odkud nás vlak přiblížil do Jesenného. Do cíle, kterým byly Bozkovské jeskyně, nám už zbývaly poslední 2 km chůze. Jeskyně nás samozřejmě uchvátily a ani nám nevadilo, že v nich bylo pouhých 8,2 °C. Zpáteční cestu do penzionu nám pak kromě vlaku ulehčil i autobus, přesto nás ještě po krátkém skotačení na dětském hřišti čekal závěrečný vrcholový výstup k našemu dočasnému domovu. Po večeři jsme stihli piškvorky, televizi i pohádku na dobrou noc.

Hamštejn - úterý

Během dnešního dopoledne jsme si zase trochu připomněli školu. Zopakovali a procvičovali jsme násobilku, dokreslovali jsme několik souměrných obrázků a závěr učebního bloku jsme ukončili "krasopisem". Po výborném obědě - hovězím vývaru s nudlemi a svíčkové jsme se po krátkém polední odpočinku vydali do skalního labyrintu. Využili jsme pomoci zkušeného turisty pana Blažka, který nás celým labyrintem provedl. Byl to pro nás pro všechny opravdu silný zážitek. Mezi mohutnými skalními útvary jsme si připadali jako trpaslíci. Skvělou podívanou na široké okolí nám pak umožnili skalní vyhlídky. Dnešní den byl opravdu prima a ještě nejsme vůbec unavení!!!

Hamštejn - pondělí

II. A

Sláva, nazdar, výletu! Nezmokli jsme, už jsme tu! Celý dnešní den nás provázelo krásné slunečné počasí, takže i kopce, které jsme museli překonat, se nezdály být tak prudké, jaké ve skutečnosti byly. Penzion Hamštejn, ke kterému jsme dorazili v odpoledních hodinách, nám pak byl úžasnou odměnou za naše celodenní snažení. "Máme se jak na zámku, kéž to trvá věčně!" Ubytování je skvělé, kuchyně výborná a personál příjemný a ochotný. Po cestě jsme sice byli unavení, ale po večeři z nás únava opadla a stihli jsme si ještě užít krásného počasí a výhledu na celý Český ráj i s nadcházejícím večerem.

Praha

Začátek května byl ve znamení dalšího poznávání zajímavých míst Prahy. Tentokráte jsme se vydali podrobněji prozkoumat Karlův most. Po úspěšném zvládnutí jízdy metrem jsme se od Prašné brány vydali Královskou cestou směr Staroměstské náměstí, abychom zde zhlédli představení dvanáti apoštolů na Staroměstském orloji. Dále jsme pokračovali kolem Klementina na Křížovnické náměstí, kde jsme se po krátkém občerstvení nalodili a užili skoro hodinovou plavbu po Vltavě s poutavý výkladem našeho lodního kapitána Karla. Mohli jsme si tak Karlův most prohlédnout hned z několika stran. Více informací jsme se však o našem nejstarším stojícím mostu přes Vltavu v Praze dozvěděli v Muzeu Karlova mostu. Plni nových informací jsme pokračovali přes Karlův most na Kampu, abychom si konečně zadováděli a hlavně posilnili. Putování po Královské cestě jsem zakončili před Pražským hradem, kde jsme sice ještě měli v plánu pokračovat do Jeleního příkopu, ale davy lidí před vstupem do areálu Pražského hradu nás odradily a zvolili jsme tak pomalý návrat ke stanici metra a pak už hurááá domůůů! Co zajímavého nás bude čekat příště???

Knižní miniveletrh

II. A

Letos jsme se knižního miniveletrhu zúčastnili nejen jako spokojení návštěvníci, ale i jako úspěšní obchodníci. Radost nám dělaly jak knihy právě nakoupené od spolužáků, tak knihy spolužákům prodané. Jsme rádi, že je mezi námi tolik pilných čtenářů a čtenářek.

Velikonoční dílničky

Před Velikonocemi si pro nás žáci VIII. A připravili velikonoční dílničky, ve kterých jsme si vyráběli různé velikonoční ozdoby, přáníčka a hlavně zdobili uvařená i vyfouknutá vajíčka. Většinou se nám práce dařila, takže jsme si naše výrobky mohli spokojeně odnést domů, aby doplnili naši domácí velikonoční výzdobu.

Pomáháme zvířatům

II. A

Centra aktivit věnovaná péči o zvířata nás opravdu bavila. Připomněli jsme si, nejen jak se máme  starat o naše domácí mazlíčky, ale i jak se chovat k ostatním zvířatům. Po přečtení další kapitoly knihy "Já Baryk" jsme se dozvěděli nové zajímavosti ze života čápů. Pejskové nás provedli různými bludišti, hádankami a luštěnkami. V ateliéru si pak každý poskládal svého pejska.Naše znalosti o říši zvířat jsme si mohli ověřit plněním úkolů na interaktivní tabuli.

Rodičovské suplování

Poslední březnový den nás opět úžasně pobavilo suplování našich rodičů a prarodičů, kteří si tak mohli vyzkoušet roli učitele mezi námi druháčky. První dvě hodiny nás paní Sůvová naučila vyrábět přáníčka metodou scrapbooking. Přinesla nám spoustu materiálu, takže jsme měli z čeho vybírat a všechna přáníčka se opravdu povedla. Pan Šolc si s námi zahrál různé hry, kterými jsme si ověřili, jak dobří kamarádi jsme. Rodičovské suplování ukončil dědeček Marušky Václavíkové, pan Václav Helšus, který nám zábavně vyprávěl nejen o svých hereckých začátcích, ale zasvětil nás i do tajů divadla a filmu. Všem "suplentům" moc děkujeme, vážíme si toho, že si na nás udělali čas, protože jsme si celý den opravdu užili :-)))

První pomoc aneb když nám, medvědům, někdo stůně

II. A

Naše třída se zapojila do projektu Zdravotnické záchranné služby Libereckéhp kraje, díky kterému jsme se od zkušeného záchranáře a za "asistence" plyšového medvěda hravou formou naučili poskytovat základní první pomoc. Už víme, jak přivolat záchrannou službu, jak ošetřit krvácení, zlomeninu nebo popáleninu a vyzkoušeli jsme si i kardiopulonální resuscitaci, Kdybychom na něco zapomněli, můžeme se podívat do brožurky, kterou jsme na závěr každý obdržel.

Dopravní výchova - chodec

Dnes nás navštívila paní policistka z dopravního hřiště Městské policie Liberec, aby nám s blížícím se jarem připomněla základní pravidla bezpečnosti silničního provozu, která se nás "chodců" nejvíce týkají. Své znalosti jsme si pak ověřili při řešení dopravních pohádek.

Jaro se kvapem blíží

II. A

"Nemysli už na to, nestojí to za to! Zimě se už oči klíží a jaro se kvapem blíží." Tímto citátem jsme se řídili v každém z center aktivit. V objevech jsme hledali hlavní znaky jara, v matematice nás trochu potrápilo jarní počítání, v jazykovém centru nás Baryk blíže seznámil se životem ježků a v ateliéru jsme pak našimi šikovnými ručičkami vyráběli sice papírové, ale o to zářivější jarní květinky.

Kamarádství

Protože ve škole vystupujeme nejen jako spolužáci, ale zároveň i jako kamarádi, byl pro nás preventivní program na téma KAMARÁDSTVÍ opravdu aktuální. Společně s lektorkou z organizace Život bez závislosti jsme si ujasnili základní důležité rysy "dobrého" kamaráda - kamarádky. Každý z nás si uvědomil, co jako kamarád dělá dobře a co se mu naopak někdy nepodaří. Všichi si přejeme dobrými kamarády být a samozřejmě kolem sebe spousty dobrých kamarádů mít.

Divadlo Vetři

II. A

V první únorové úterý jsme se zúčastnili preventivního programu Divadla Vetři. V rámci interaktivního představení jsme se naučili nejen to, jak se máme zachovat v případě, že nás osloví cizí osoba, ale i kam a jak v případě nouze zavolat. Zároveň jsme se také dozvěděli, že tísňové linky se mohou využívat jen případě nutné pomoci a ne jako zdroj zábavy a legrace.

Lidské tělo

V rámci center aktivit jsme si prověřili naše znalosti o lidském těle. Už bychom měli umět pojmenovat a rozlišit všechny základní části lidského těla - na tabletech jsme si vyzkoušeli, jak na tom každý z nás je. V centru jazyka jsme rozmýšleli o prospěšnosti cvičení pro lidské tělo a zároveň si ověřili, jak dobře rozumíme tomu, co si přečteme. Měření a vážení bylo hlavní náplní centra matematiky. V ateliéru jsme oblékali vystřižené postavičky.

Sportovní den

II. A

Na první den nového pololetí si pro nás žáci 9. ročníků připravili sportovní dopoledne plné různých disciplín na různých stanovištích. Moc se nám celé sportování líbilo. Všem deváťákům děkujeme a vítězům blahopřejeme.

Poslední plavání

Konec 1. pololetí letošního školního roku pro nás znamenal i konec plaveckého výcviku. Protože nás čekala poslední hodina, náležitě jsme si vodní radovánky užili. Nejen proto, že všichni předvedli zlepšení svých plaveckých dovedností, ale pak jsme si ve vodě i pořádně zadováděli. I když někteří do vody nevstoupili, slavnostního ukončení našeho plaveckého putování v pizzerii jsme si vychutnali všichni.

Vánoční besídka

II. A

Závěr kalendářního roku 2016 jsme poslední školní den před vánočními prázdninami věnovali vánoční besídce. Ještě jednou jsme si tak mohli připomenout a vyzkoušet některé z klasických vánočních zvyků a tradic. Nechyběly koledy, dárečky, rozkrojená jablíčka ani lodičky z ořechových skořápek. Už aby tu byl ten skutečný štědrý den!!!

Vánoční plavání

Poslední prosincové plavání jsme si opravdu užili, neboť bylo ve znamení vodních radovánek. Po počátečním krátkém rozcvičení jsme sice uplavali tři bazény, ale potom jsme se už vrhli vstříc vodnímu dobrodružství. Většina z nás se chopila nejrůznějších pěnových pomůcek, aby s nimi pak "zdokonalovala" své plavecké umění. Někteří svou šikovnost vyzkoušeli na skluzavce, jiní se raději prošli po Kneipově chodníčku nebo jen tak odpočívali ve vířivce. Prostě parááááda!

Hle, tam v Betlémě!

II. A

V Severočeském muzeu jsme absolvovali vánoční doprovodný program k probíhající výstavě "Kamil Andres, řezbář a restaurátor mechanických betlémů" v rámci kterého jsme si nejen připomněli tradiční vánoční zvyky, ale dozvěděli jsme se i zajímavé informace o výrobě mechanických betlémů. Prohlédli jsme si zrestaurovaný mechanický betlém Václava Metelky ze Sklenařic a také jsme si každý vlastní betlémskou postavičku vyrobil.

Adventní trhy

Na začátku prosince se u nás konaly již druhé adventní trhy. Tentokráte jsme se zúčastnili nejen v roli návštěvníků, ale díky šikovným maminkám a babičkám, které nás zásobily vyikajícími dobrotami, ozdůbkami a dalšími vánočními nápady,  se z nás mohli stát i zdatní obchodníci. Letošní trhy se opravdu povedly. Všem zapojeným velice děkujeme za pomoc, zejména pak paní Drahé, která celou dobu v našem stánku prodávala.

Adventní čas

Se začátkem adventu se každé pondělí sejdeme  s dalšími třídami ke krátkému adventnímu zpívání, abychom si připomněli známé i méně známější vánoční koledy.

Ovoce a zelenina

II. A

Centra aktivit na téma "Ovoce a zelenina" nás zaujaly nejen proto, že jsme se zase něco nového o ovoci a zelenině dozvěděli, ale hlavně jsme si pochutnali na našich ovocných a zeleninových salátech, které jsme si vlastnoručně vyráběli. Některým z nás už práce ve skupinkách nedělá žádné problémy a s každým úkolem si hravě poradíme. Někteří potřebují ještě čas, aby vše klapalo jak má. Však taky pravidelně "trénujeme".

Bovýsek

Naši třídu navštívil Bovýsek - maskot společnosti zajišťující projekt "Ovoce a zelenina do škol". Během krátké prezentace jsme si nejen zasoutěžili, ale každý z nás ještě obdržel pitíčko.

Bezpečně do školy

II. A

V rámci center aktivit jsme si připomněli a zopakovali všechna důležitá pravidla pro bezpečnou cestu, a to nejen do školy. Naučili jsme se správně pojmenovat dopravní značky důležité pro nás chodce, které jsme si pak i sami nakreslili. Společně jsme vyřešili dopravní hádanku.

Plavu, plaveš, plaveme!!!

Tak už jsme se dočkali a chodíme do bazénu. Zatím jsme teprve na začátku celého plaveckého snažení, ale užíváme si každou chvilku naplno. Podívejte se!

AUTHOR BACK TO SCHOOL

II. A
Agentura VSA Xtreme si pro žáky naší školy připravila bohatý sportovně-vzdělávací program, který jim přiblížil letní extrémní sporty. Kromě vystoupení profesionálních sportovců na mobilních překážkách si extrémní letní sporty mohli někteří i vyzkoušet na vlastní kůži.

Cvičení v přírodě

Díky slunečnému počasí na počátku září jsme se vydali na cvičení v přírodě do okolí Lidových sadů. Nejprve jsme se rozdělili do čtyř družstev a pak už jsme vyrazili plnit různé úkoly v lese, v parku nebo v zoologické zahradě. Své postřehy, poznatky a přírodní ukázky jsme pak ve škole společnými silami zpracovali.