Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

III. B

Naše třída v minulých letech

I. B II. B

červen 2016 PDF soubor 525.9 kB Stáhnout

Taková normální...

III. B

...fotka z pokoje těsně před balením. :-)

Vážení rodiče, ke škole přijedeme podle plánu v průběhu dopoledne. Těšíme se...

Benecko - den 4.

III. B

Ve čtvrtek už jsme nevstávali tak brzy jako v předešlých dnech. Ve třech z pěti pokojů se ještě v půl osmé tvrdě spalo.

Dopoledne jsme absolvovali Lufťákovu stezku. Několikakilometrový okruh s plněním zajímavých úkolů (velké dřevěné piškvorky, lodě, zpěv s tancem...) jsme si zpestřili setkáním s jinou libereckou školou a naším bývalým spolužákem Viktorem.

Odpoledne jsme byli utratit poslední zbytky kapesného. Po návratu do penzionu jsme dostali zmrzlinový pohár a po něm následovalo poslední koupání v bazénu.

Už se těšíme domů. Já jo! :-))

Benecko - den 3.

III. B

Ve středu jsme si dopoledne zkusili disciplínu zvanou Tubing. Na velkých speciálních duších jsme sjížděli uměle vytvořeným korytem dolů a pomocí vleku zase zpátky nahoru na start. Po první seznamovací jízdě jsme se všichni trochu otrkali, začali si více věřit a jízdy jsme si opravdu naplno užili.

Protože nám do oběda ještě nějaký čas zbýval, stavili jsme se na druhé straně Benecka v malém ZOO hřišti, kde jsme krmili kozy.

Odpoledne jsme si zahráli velkou stopovanou v týmech.

Všichni jsou v pořádku.

Benecko - den 2.

III. B

Protože nás v úterý čekal celodenní výlet do Špindlerova Mlýna, plánovali jsme budíček na časných 6:30. Nebylo třeba jej plánovat, děti nás vzbudily už dlouho před šestou.

Ve Špindlu jsme měli naplánovány tři aktivity. Výletním vláčkem jsme nejprve vyjeli vysoko nad Špindl, odkud to k vrcholkům nejvyšších okolních kopců už nebylo moc daleko.

Druhou aktivitou byla bobová dráha. Prý absolutní jednička všech aktivit, říkaly mi děti celý zbytek dne.

Po obědě jsme ještě stihli navštívit aquapark. Prý taky jednička. Tak já nevím, co je jednička a co už ne. :-))

Cestou zpátky ze Špindlu do Benecka jsme v autobuse všichni spali. Po příjezdu do penzionu se děti probraly a únavu musely krátce spláchnout v bazénu.

Benecko - den 1.

III. B

Po příjezdu do penzionu jsme se ubytovali a po dobrém obědě jsme si šli trochu protáhnout nohy při výšlapu k rozhledně na vrcholu Žalý. Cestou jsme si pohráli na hřišti u sousedního hotelu. Nohy jsme protáhli dobře, ušli jsme dnes zhruba 12 km.

Po návratu jsme únavu vyplavili v bazénu. Na ten se všichni těšili už od příjezdu. Voda byla teplá, skoro. :-)

Po večeři jsme si zapsali deníky, zahráli si hru a teď po osmé? Ano, večerní párty na pokojích prý i letos opět budou. :-)

Navštívili jsme Pražský hrad

III. B

Ve středu 4. května jsme vyrazili do Prahy. Naším cílem byl Hrad.

Pršelo. Trochu. Dopoledne. Pak bylo ještě hůř a pršelo hodně. A byla zima. Trochu.

I přes nepřízeň počasí jsme prožili příjemný den a některé zážitky byly nezapomenutelné. Třeba když už v ranním spoji do Prahy jsme měli štěstí a dostali jsme horkou čokoládu a sluchátka. Nebo když jsme před deštěm utekli do KFC.

Všechno ostatní bylo také zajímavé, i když chápu, že možná ne tolik. Hru na Hrad zvládly všechny děti, paní průvodkyně byla v Chrámu sv. Víta z reakcí a znalostí dětí unešená. Prohlédli jsme si i Baziliku sv. Jiří, navštívili věž Daliborku, kde děti obdivovaly klec pro vězně. Ve Zlaté uličce jsme navštívili výstavu zbraní a pak už toho deště bylo fakt dost. Takže hurá do metra a domů.

Knižní veletrh ve 3. B

III. B

V pátek 29. dubna se na 1. stupni konal oblíbený knižní veletrh.

Děti přinesly spoustu krásných knih. Téměř všechny našly své nové majitele. Ve třídě bylo během trhů hodně plno...

Velikonoční zvyky a tradice

III. B

Ve středu 23. března jsme se vrhli na zdobení vajíček. Zvolili jsme si zdobení voskem. Práce nás moc bavila a zdobená vajíčka byla opravdu povedená.

Všem přejeme příjemné Veikonoce!

Sportovní den pro 3. ročník

III. B

V úterý 16. února si pro nás žáci 8. tříd připravili Sportovní den. Všichni třeťáci se sešli v tělocvičně, kde si vyslechli pravidla a pak hurá do soutěží.

Všichni podávali výkony na hranici svých možností a za své úsilí byli na konci dne odměněni pochvalami  starších žáků naší školy.

Mezi dívkami skončila naše Anča Šírová na 3. místě, mezi kluky byl Jonáš druhý a Tomáš třetí.

Jan Werich

III. B

V pátek 5. února jsme navštívili naivní divadlo, abychom se podívali na pohádku Až opadá listí z dubu. Při té příležitosti jsme se blíže seznámili s p. Werichem. V centrech aktivit jsme o něm vytvářeli veliké plakáty.

Matematika prof. Hejného - rovinné obrazce

Rovinné obrazce jsme v hodinách matematiky zkoumali pomocí pomůcky prof. Hejného, tzv. geodesky. Skládali jsme čtverce, obdélníky, trojúhelníky i mnohoúhelníky. Na vlastní kůži jsme poznali, že trojúhelník je někdy rovnostranný, jindy rovnoramenný a jindy prostě obecný.

Pololetní posezení v cukrárně

III. B

Závěr pololetí nám všem přinesl malou sladkou tečku. V den vysvědčení jsme si zašli do cukrárny na kousek dortíku (ve skutečnosti spíše dva) a šálek kávy (přesněji řečeno šálek horké čokolády). :-)

Lidské tělo - poznáváme naše srdce

V hodinách prvouky poznáváme naše tělo zvenčí i zevnitř. Jednu celou vyučovací hodinu jsme věnovali našim srdcím a studovali jsme, jestli naše pumpy opravdu dostatečně pumpují krev.

Novoroční přípitek

III. B

Do roku 2016 všem jen to nejlepší!

Ježíšek opět navštívil naší třídu

Poslední den před prázdninami se pod stromečkem před budovou družiny objevil velký dárek pro 3. B.

Děti měly z diářů velkou radost. Někteří si do něj začali ihned zapisovat důležité informace, jakými jsou termíny prázdnin, svoje narozeniny i narozeniny svých kamarádů - prostě vše, co je poteřba včas vědět. :-)

Pozor, Vánoce!

III. B

Ve čtvrtek 10. prosince jsme opět po čase navštívili Oblastní galerii v Liberci a zúčastnili se programu Pozor, Vánoce!

V průběhu 90 minut si pod vedením pana učitele každý z nás vytvořil drobný dárek. Všechny se povedly a nás pracovní činnosti v galerii zase moc bavily.

Ze starých pověstí - centra aktivit

III. B

V průběhu listopadu jsme v centrech aktivit pracovali na téma "Ze starých pověstí".

V centru čtení a psaní jsme pročítali pověsti O Čechovi, Libuše a Přemysl, O Horymírovi, O Bivojovi a O dívčí válce. Rychlejší čtenáři si se zájmem přečetli i pověsti o jiných postavách. Každá skupina si připravila krátké představení jedné z pověstí.

V centru matematiky jsme počítali úlohy, které nám zadávaly známé postavy z pověstí.

V ateliéru jsme se s pomocí přírodních materiálů pokusili představit si, jak asi mohl vypadat dům, v němž žila kněžna Libuše.

V centru jazyků jsme s pomocí mýtických postav studovali abecedu.

V centru vědy a objevů jsme toho nastudovali hodně o praotci Čechovi a kněžně Libuši. Zjistili jsme např. co v jazyce praotce Čecha znamenalo slovo Říp.

Graf čtenářství

III. B

Ve třídě jsme si již před několika týdny instalovali takový malý graf našeho čtenářství.

Po obrázku vysoké hory na něm děti šplhají se svými fotografiemi vždy poté, když nám představí některou právě dočtenou zajímavou knihu.

Gymlib - tělocvik tak trochu jinak

III. B

Gymlib je oddíl gymnastiky a také specializovaná gymnastická hala, kterou jsme navštívili v pátek 23. října.

Pod vedením profesionálního trenéra gymnastiky jsme si hodinu zacvičili a všechny nás to moc bavilo.

Plastické mapy

III. B

V hodinách prvouky jsme pracovali s mapami. Vlastní mapy jsme tvořili v hodinách výtvarné výchovy.

Pracovali jsme ve dvojicích a k výrobě našich plastických map jsme používali různé materiály.

Mapy se dětem moc pvoedly.

Čtenářská dílna - 9. října

III. B

V rámci podpory čtenářství zařazujeme do výuky českého jazyka tzv. čtenářské dílny. Děti budou častěji, než jsme byli zvyklí v minulých letech, nosit do školy svou knihu, kterou právě doma čtou.

První veliká čtenářská dílna se v naší třídě konala v pátek 9. října. Založili jsme si nový sešit Čtení, do kterého budeme plnit úkoly.

Po skončení dílny děti na základě získaných zkušeností vymýšlely pravidla.

Práce v dílně se dětem moc líbila a my se dohodli, že ji budeme prozatím opakovat každých 14 dní v pátek.

Jak se žilo v Liberci?

III. B

Ve čtvrtek 8. října jsme navštívili Severočeské muzeum a prohlédli expozici na téma Jak se žilo v Liberci v době renesance.

Děti ještě nemají úplnou představu, v jaké době jsme se pohybovali. Ale když jsme hned v prvním úkolu měli vytvořit časovou osu, předvedli někteří veliké znalosti a dobrou časovou představivost.

Celou výstavou nás provedli Viktorín a Alžběta. Všichni bychom už mohli vědět, kde stála stará radnice, kdo byli konšelé, jak vypadalo benátské sklo nebo co se tehdy nosilo.

Příjemná diskuse se odehrála v závěru, když jsme si představili žhavou novinku tehdejší doby, vidličku. Kdo z prarodičů už vidličku běžně užíval? :-)

Významné budovy našeho města

III. B

V prvouce jsme se učili o našem městě. A tak jsme se v úterý 15. září vydali do centra, abychom na vlastní oči prozkoumali některé významné budovy.

Největší zájem vzbudil dům U Zeleného stromu, nejstarší budova našeho města, která kdysi dávno sloužila jako hostinec.

Škoda, že u Valdštejnských domků zrovna probíhala rekonstrukce.

Quilling

III. B

Pod tímto názvem se skrývá výtvarná technika, kterou jsme si vyzkoušeli při hodině výtvarné výchovy v pátek 11. září.

Tématem hodiny byly podzimní květiny. Každý je zpracoval po svém.

Čas bohužel utíkal velmi rychle a někteří si své květiny musí "vypěstovat" v příští hodině.

Kapela jede, aneb Není pecka jako pecka

III. B

Ve středu 9. září jsme navštívili Naivní divadlo. Představení jsme měli možnost vidět hned z 1. řady. Z blízka jsme měli možnsot vidět, že kapela fakticky jela.

Tohle představení pecka opravdu byla. Všechny nás moc pobavilo.