Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

II. C

Naše třída v minulých letech

I. C

červen 2016 PDF soubor 419.3 kB Stáhnout

A už jenom na závěr

II. C

Na závěr přidáváme pár stránek z deníků. které děti během týdne napsaly.

Hřensko - 4. den

Dopoledne jsme tentokrát odpočívali. Byl čas na hry, čtení, odpočinek po dlouhém výletu. Hned po obědě jsme ale vyrazili na Pravčickou bránu, protože být v českém Švýcarsku a nevidět jeho hlavní dominantu, to by ani nešlo. Cesta mezi skalami byla krásná, a tak jsme bez problémů dorazili do cíle. Odměnou nám byl krásný výhled na okolní krajinu. Cesta do Hřenska rychle utekla, pochutnali jsme si na nanukách a autobus nás tentokrát dovezl až k penzionu. Závěrečný táborák, opečené buřty, jablka, chléb a honem na kutě. Zítra se na nás těšte.

Hřensko - 3. den

II. C

I třetí den nás přivítal sluníčkem, a tak jsme snídali pod širým nebem. Všichni dostáváme pochvalu za pořádek na pokojích a vydáváme se na celodenní výlet. První zastavení je v mydlárně Rubens v Růžové, kde si sami vyrábíme mýdlo, zdobíme krabičku, chodíme bosi po chodníčcích z kůry, kamínků, štěrku, šišek a písku a očucháváme bylinky. Čeká nás druhý cíl - Dolský mlýn- , kde máme slíbené koupání. Zkoušíme hledat čerty z pohádek, které se tu natáčely a čeříme vodu v Kamenici. Teď už zbývá poslední úsek a je to pořádný kopec. Vyfuníme ho všichni a máme ze sebe radost - ušli jsme dnes 17 kilometrů. Je to vůbec možné? Bouřka po večeři nás vyhání do pokojů, ale dnes se do postýlek určitě hodně těšíme. Děkujeme rodičům za pohledy a zprávy z domova a za zásilku čerstvého ovoce,sušenek a bonbonů (mňam, mňam)

Hřensko - 2. den

Hned po snídani jsme vyrazili do Divoké soutěsky. Lodička se nepotopila, a tak jsme bez úrazu dorazili na Mezní louku a pohráli si na úžasném hřišti. K obědu svíčková a znuvu vyrážíme na Mezní louku a interaktivní Rysí stezku. Fotografie napoví. Teď už jen napsat pohled se správnou adresou, dopsat deníček, a protože  nás zítra čeká Růžová a Dolský mlýn, tak honem na kutě.

Pobyt v přírodě - 1. den

II. C

Tak jsme se konečně dočkali. Na nádraží jsme se sešli v plném počtu,naložili kufry a hurá do vlaku. V děčínské ZOO jsou úplně jiná zvířata než v Liberci, viděli jsme medvědy, mravenečníky, klokany, vlky, vyzkoušeli jsme všechny prolézačky, nakrmili kozy. Jen škoda, že loď opět nevyjela a museli jsme na Meznou dojet autobusem. To, že nám pan Pluháček a jeho personál odnesli těžká zavazadla až na pokoje, nás mile překvapilo. Krásné počasí, výborná večeře, procházka a šup do voňavých postýlek. První den jsme zvládli na pochvalu.

Jarmark se vydařil

Dětský den už tradičně oslavujeme Staročeským jarmarkem, tentokrát byla tématem "Budoucnost". Ufoni v podání druháků sklidili  zasloužený úspěch a všechna vystoupení i prodej ve stánku jsme si náramně užili.

Projektový den - Praha

II. C

5. května jsme konečně vyrazili na dlouho připravovaný výjezd do Prahy. Poprvé také s námi jel Honzík Endt, který bude příští rok u nás ve třídě.Sluchátka, televize a čokoláda v autobuse nás příjemně nastartovaly, a tak jízda metrem a eskalátory byly pro nás hračkou. Orloj, Karlovo muzeum, plavba lodí po Vltavě, Karlův most, oběd a odpočinek v parku na Kampě, procházka Jelením příkopem, střídání stráží a konečně nakupování na Havelském trhu. Stihli jsme toho skutečně hodně a Praha nás odměnila krásným počasím.

Čarodějnice

Školní družina pro nás připravila tradiční pálení čarodějnic. Čarodějnice byly sice trochu malé, ale jedna hezčí než druhá, celé odpoledne jsme si moc užili a v čarodějnických kostýmech nás to moc bavilo.

Něco se zkrátka utajit nedá

II. C

Velké poděkování dětem i rodičům.

Rok v lese - jaro

Ve středu 13. dubna jsme vyrazili na třetí část celoročního projektu "Rok v lese - jaro". Protože Lesněnky ve čtvrtek odjížděly do Jablonce soutěžit, spojily se děti z obou tříd tak, aby se mohly zúčastnit všechny děti. Hledali jsme malé semenáčky, poznávali jarní květiny, dávali dohromady zvířecí rodiny, hledali pulce v rybníčku a určitě největším zážitkem bylo pozorování kapesními mikroskopy.

Výuka plavání

II. C

Už dva měsíce chodíme do bazénu plavat. Nejprve se všichni pořádně rozcvičíme a pak hup do vody. Pokroky jsou vidět na první pohled.

Rodičovské suplování

Letos jsme si užili jen jednu hodinu - pak jsme odcházeli na plavání. Paní Dostálová nás nejprve ohromila plyšovým bílým tygrem a vzápětí plynulou angličtinou a němčinou. Bylo nám jasné, že kdo chce být asistentkou ředitele ZOO, musí ovládat cizí jazyky. Představila nám nejen svou práci, ale hlavně krásně vyprávěla o zvířatech. O dotazy nebyla nouze. Nakonec jsme ještě všichni dostali dárky, které nám naši libereckou ZOO ještě víc přiblíží.  Paní Dostálová, moc děkujeme!

Práce v centrech aktivit

II. C

Ve středu pracujeme v centrech aktivit. Někdy se nám práce daří, někdy si společně lámeme hlavy a dohadujeme se až příliš hlasitě, občas se někomu dokonce pracovat nechce, ale většinu z nás práce baví.  Tentokrát bylo nejzábavnější centrum "Vím si rady s úrazem". Zkoušeli jsme také psát a vymýšlet jarní básničky, obrázkové příběhy a trochu jsme se pocvičili i v angličtině.

Velikonoční projektový den

Na jaro se už všichni moc těšíme. Projektový den tentokrát pro druháky připravily děti z osmých tříd. Děti si mohly vyzkoušet malování vajíček voskem, uplést pomlázku, vyrobit velikonočního zajíčka nebo kuřátko, hledat zatoulaná vajíčka, učit se nové koledy. Osmáci si zaslouží pochvalu.S malými kamarády měli velkou trpělivost, a tak "škaredá středa" uběhla s úsměvy na tvářích.

Rozloučení s arénou a bruslením

II. C

23. února jsme si byli naposledy zacvičit, zabruslit a nadýchat se slaného vzduchu. Rozloučili jsme se cvičením na velkých míčích a "elegantními" kličkami na ledě. Nakonec i odpočinek v solné jeskyni nebyl marný. Bruslení teď vyměníme za pravidelné páteční plavání.

To nám to ale slušelo!

Aspoň na chvilku jsme se proměnili v princezny, víly, klauny, kovboje a piráty - paní vychovatelky, děkujeme.

Výlet do Kryštofova Údolí

II. C

K Vánocům patří Betlémy, a tak jsme se za nimi vydali vlakem do Kryštofova údolí. Prohlédli jsme si Jírův betlém, apoštoly na orloji i muzeum betlémů. Svačina v restauraci a teplý čaj nám dodaly potřebnou energii. Obdivovali jsme i staré hračky, staré školní pomůcky a nechtělo se nám věřit, že staré písanky nejsou natištěné. Škoda jen, že místo sněhem jsme šli s kapkami deště.

Adventní čas

Přípravy na Vánoce začaly už 11. listopadu na sv. Martina. Martinské rohlíčky se nám vydařily náramně a ještě lépe všem chutnaly. Hned potom jsme vymýšleli, jak se co nejlépe připravit na první adventní školní trhy. Zapojili jsme se všichni a výroba ozdob nás moc bavila.

Drum - in

II. C

Bubeník Jiří Dvořáček a jeho bicí nástroje nás v pondělí 23. listopadu v Esperimentálním studiu okouzlili. Dozvěděli jsme se, co je to smyčkovač, poznali velký buben, činely, africké bubny, zazpívali jsme si jako praví Afričani a hlavně tančili při rytmech jazzových, hip-hopu, beatových. Většina z nás se ukázala na pódiu a tančila a tančila.

Pohádka do dlaně

23. října jsme letos poprvé navštívili Naivní divadlo, které se představilo s novou pohádkou o čtyřech ročních dobách Pohádkou do dlaně. Měli jsme možnost besedovat s panem režisérem Martinem Tichým, dramaturgem Vítem Peřinou a s herci.

Bruslení

II. C

15. října jsme už podruhé vyrazili do liberecké arény. Půlhodinka v solné jeskyni, půlhodinka cvičení, svačina a hurá na brusle. Pokrok, který jsme udělali, byl viditelný na první pohled. Zatímco minule naše zadečky leštily neustále ledovou plochu, dnes jsme sbírali míčky, podjížděli branky a zdolávali slalomovou dráhu téměř bez pádu.

1. projektový den v Divizně

V pátek 11. září jsme letos poprvé vyrazili na projektový den. V Lidových sadech jsme se seznámili s lektorkami z Divizny, které pro nás připravily povídání, poznávání a hry o podzimním lese. Stromy, listy, plody, houby, zvířata a ptáci byli tématem jednotlivých zastavení. Škoda, že nám nějaký houbař vysbíral všechny obrázky hub a pokazil nám hru. Vynahradily nám ji barevné palety, které se nám moc povedly. Závěrečná hra a hodnocení zakončily vydařené dopoledne.