Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

II. A

II. A

Naše třída v minulých letech

I. A  


Dokumenty ke stažení
září 2015 PDF soubor 445.7 kB Stáhnout
říjen 2015 PDF soubor 278.9 kB Stáhnout
listopad 2015 PDF soubor 265.4 kB Stáhnout
prosinec 2015 PDF soubor 435.1 kB Stáhnout
leden 2016 PDF soubor 435.8 kB Stáhnout
únor 2016 PDF soubor 514.8 kB Stáhnout
březen2016 PDF soubor 280.3 kB Stáhnout
duben 2016 PDF soubor 504.4 kB Stáhnout
květen 2016 PDF soubor 458.2 kB Stáhnout
červen 2016 PDF soubor 318.3 kB Stáhnout

Dočkali jsme se,

II. A

rozloučili jsme se s paní vychovatelkou, s družinou, se školou.

Nashledanou v září!

Co mi dělá radost?

II. A

Naučili jsme se text od pana Žáčka a po té si zapřemýšleli, co bychom napsali my. Je to hezké počtení, koukněte se.

NÁM udělalo obrovskou radost, že i takhle malé děti se umí těšit z úplně obyčejných věcí a dokonce, že jim udělá radost i nějaká ta školní povinnost. Že všichni zase něco nového umějí, že se dověděli i něco nového sami o sobě, že neztrácejí chuť a elán do práce, že je s nimi legrace.

Těšíme se na prázdninové deníčky, kam si třeba někdo o nějaké nové malé - velké nebo (ne)obyčejné radosti něco napíše.

Krásné léto, pohodové prázdniny, ničím nerušené lenošení i aktivní odpočinek vám přejí

                                              M. Fiebigerová a J. Čiháčková

 

Nejsme pověrčiví...

II. A

... ale pro jistotu jsme si u Jana Nepomuckého před dvěma měsíci "pojistili" štěstí.

Kéž nám o prázdninách nic nepokazí náladu, kéž se vrátíme do školy jako spokojení, zdraví a odpočatí třeťáci.

Domácí úkol na prázdniny budou opět deníky.

II. A

Pro inspiraci tedy vzpomínky na Kořínek. To už je dááávno!(?)

Závěr plaveckého výcviku

II. A

nastal v prvním letním týdnu. Tato hodina se všem líbila. Mohli jsme si zadovádět po svém.

Rozloučili jsme se s trenérkami. Všichni jsme dostali mokré vysvědčení.

Plavecký výcvik jsme ukončili slavnostním obědem v pizzerii.Mňam!

Návštěva ze záchranky

II. A

nám ve čtvrtek předala cenu. Děkujeme vám všem, kteří jste nám poslali hlas!

Kamínci z Kořínku

II. A

Jsme velmi tvořiví a tak by bylo dobré si připomenout, že i obyčejné kameny lze použít na výrobu "něčeho". V našem případě to byli skřítci kamínci. Věřte, nebylo to jednoduché! Nasbírat kameny dětem práci nikdy nedá. Ale vybalancovat je tak, aby na sobě držely a najít v nich skřítka, to už nedokázal každý.

Jarmark letos

II. A

se povedl. Sluníčko bylo rozumné. Děti se do všeho zapojily s plným nasazením. Rodiče také. Byl to prostě príma den!

4. DEN NA KOŘÍNKU

II. A

Probudili jsme se do dalšího slunečného rána a uvědomili jsme si, že toto je náš poslední den v horách. Jaký byl? V plánu byla vycházka na Maják Járy Cimrmana a nebyl důvod plán měnit. Nikdo se nebál vylézt nahoru, někomu se jen trošku třásla kolena cestou dolů. Pohled do sluncem zalité jarní krajiny hor za to stál.

Pokoukali jsme trošku i v muzeu, osvěžili jsme se nanukem. V nedalekém lesoparku jsme si pak prověřili fyzičku v přírodní tělocvičně. Bylo to nádherné dopoledne.

Odpoledne jsme trochu tvořili, trochu sportovali a čeká nás hóóódně balení.

 

3. DEN NA KOŘÍNKU

II. A

Po náročném celodenním výletě, který jsme zakončili dováděním na hřišti, jsme si mohli přispat. Dopledne jsme byli v klidu, tedy pracovaly víc naše mozky. Jsme přece jen ve škole. Trochu jsme psali, počítali a někteří i přemýšleli!

Po obědě jsme se vydali do kopce na rozhlednu Štěpánka. Opět za nádherného slunečného svitu. To máme štěstí, viďte? Rozhledna se opravuje. Koupili jsme si dárečky a mlsání. Odpočali jsme si, pohráli jsme si.

Pak nás čekal Kořínkovský pětiboj. Všichni obstáli. Vrátili jsme se večer a těšíme se, že náš poslední den bude také akční a příjemný.

2. DEN NA KOŘÍNKU

II. A

Museli jsme si přivstat, čekala nás výprava do Harrachova. Ranní příděl léků a kapek byl časově náročný, všechny další přípravy jsme zvládli.

Sluníčko nás povzbuzovalo na cestu, prošli jsme se na nádraží do Kořenova. Vlakem jsme dojeli do Harrachova a opět delší procházkou jsme se dostali ke sklárně. Exkurze byla poučná, zajímalo nás, jak se vyrábí, fouká či brousí skleněné nádoby. A potěšili nás, že si můžeme nakoupit!

Protože jsme byli velmi akční, odměnili jsme se jízdou vláčkem na Mumlavské vodopády. U nich jsme si pohráli a zamlsali si nanuky. Cesta zpět byla sportovně zaměřená - na liščí stezce jsme si vyzkoušeli, jaké to je být liškou či lišákem. Autobus nás odvezl zpět na Kořinek.

1. DEN NA kOŘÍNKU

II. A

Milí rodiče,

dorazili jsme v pořádku. Trochu nás unavilo vyloďování - kufry byly těžké a nanosit je do druhého patra bylo náročné. Uf! Místo zaslouženého odpočinku jsme si museli povléknot pelíšky. A to věřte, nebylo snadné. Takže uvítací oběd - bramboračka a buchtičky se šodó - jsme zhltli. Teď máme klídek a vyrábíme tabulky na naše pokojíky. Sluníčko svítí, brzo půjdeme prozkoumat okolí.

Projektový den v Praze

II. A

byl nabitý, Pečlivě jsme se na něj připravili. Protože naším cílem byl Karlův most a muzeum, doplnili jsme si informace o Karlu IV., o jeho zásluhách. Udělali jsme si představu o tom, jak vypadala Praha v té době. Projížďka po Vltavě nám například rozšířila vědomosti o tom, co má Vltava společné s písničkou Kočka leze dírou nebo co je Čertovka... V Muzeu Karlova mostu jsme si vyzkoušeli, jak bylo těžké přemístit kámen pomocí tehdejších výdobytků techniky, popovídali jsme si s průvodkyní o soukromém životě Karla IV, viděli jsme zbytky Juditina mostu. Prodírali jsme se davy turistů na Karlově mostě, nenechali jsme si ujít příležitost sáhnout si pro štěstí na reliéf pod sochou Jana Nepomuckého. Na Kampě jsme si odpočali, prohlédli si Lennonovu zeď, zamkli jsme si zámeček s paní vychovatelkou. Cestou zpět jsme přišli k Orloji, pochopitelně nechybělo nakupování dárečků. Před poslední cestou metrem jsme se posilnili trdelníkem. Tento den se prostě povedl a příjemným bonusem bylo sluníčko!

První pomoc ve školní družině

II. A

Celé odpoledne jsme se věnovali základům první pomoci. Povzbuzovalo nás sluníčko, moc jsme se snažili. Je důležité vědět si rady, když je v nebezpečí někdo blízký, je dobré umět si poradit, když se něco stane. Navázali jsme tak na exkurzi na záchrance. Tomuto tématu jsme se určitě nevěnovali naposledy.

Nocování s oblíbenou knížkou v družině

II. A

bylo zábavné, bylo poučné. Vyrobili jsme si lapače snů. Popovídali jsme si o knížkách. Prošli jsme si stezku odvahy. A také jsme i trošku spali.

Brkopis

II. A

sice v ŠVP nemáme. Pomohl nám navrátit se do minulosti. Byli jsme moc zvědaví, jak se asi dříve dětem psalo a ujistili jsme, že napsat diktát asi byla fuška. My jsme si brkem napsali zaříkávadlo - připravujeme se poctivě na čarodějnické nocování ve škole.

Každý pátek plaveme a zdokonalujeme se.

II. A

Nikdo se nebojí a všichni se v létě přesvědčí, jak jim plavecký výcvik pomohl naučit se zase něco nového.

Jsme děti 21. století, ale ...

II. A

umíme si hrát i s dřevěnými kostkami. Už víme, že to jsou vlastně krychle, kvádry, válce...S tablety  to zvládneme hravě dopoledne, při hře s kostkami odpoledne si v družině odpočineme a popustíme uzdy své fantazii.

Solná jeskyně,

II. A

kam se každý týden vypravujeme s družinou, nám umožní chvilku přepnout do klidového režimu. Přestože nejsme dítka klidná, v solné jeskyni jsme občas dovolili spánku, aby nás přemohl.

Záchranka - příprava - obrázky

II. A

Před výpravou do Ostašova jsme si o práci záchranářů povídali. Secvičili jsme krátkou scénku a nakreslili obrázky.

Záchranka - exkurze - už jsme tady

II. A

Na letiště do Ostašova jsme dorazili v plném počtu s dobrou náladou.

Trošku tu foukalo, uklidnilo nás, že Kryštof stál na místě.

Po seznámení se záchranáři jsme se předvedli. V tom nejlepším světle: naše dramatizace zásahu se povedla a všem účinkujícím patří potlesk, velký dík pak patří scénáristce!

A mohli jsme se podrobněji seznámit s tím, co všechno se dá dělat, když někdo potřebuje pomoc.

Začalo to prohlídkou vrtulníku Kryštofa. Každý se posadil dovnitř, každý si vnitřní zařízení prohlédl.

Portréty

II. A

jsme malovali dlouho a určitě ne naposledy.

Lidské tělo

II. A

v každém věku lidi zajímá. Třeba právě někdo z nás objeví v lidském těle něco, čím lidstvu prospěje. A pokud ne, určitě je dobré vědět, co v nás vlastně je.

Vždy na jaře obnovujeme šatníky, nejen proto, že jsme vyrostli.

II. A

Tradice velí mít něco nového, aby nás beránek nepokakal. Pokrývka hlavy je sice jen doplněk, ale mnozí stylisté právě na ně kladou důraz. Aby nám jarní vánek z hlav neodvál těžce získané vědomosti, hurá do práce, vyrobíme si klobouky - sami. Myslíte si, že to nezvládneme? Nechte na hlavě!

Pololetní vysvědčení

II. A

Rychle to uteklo, viďte? Ještě nedávno jsme byli za všeho vykulení, protože po prvních prázdninách nám dalo práci se srovnat se školním životem. Už nám jde tolik věcí naprosto samozřejmě a tolik jsme se toho naučili. Po té, co jsme sirozdali vysvědčení jsme se museli posilnit, protože před námi byl karneval.

Centra aktivit

II. A

vypadají jako zábava, ale jen přečíst a pochopit zadání nám zatím dá ještě zabrat. Takže na samotnou práci potom tolik času není - ale kdo si počká... I my se určitě naučíme pracovat samostatně, prostě ještě potřebujeme dotrénovat čtení. Bez něj to nejde a to nejen v CA.

Vánoční dárek

II. A

byl pro mnohé z nás úplně prvním dárkem, který jsme před Vánoci připravili a nakonec i zabalili.

Byla to fuška - pracovat jsme začali už v září, což nebylo jednoduché. Čerství druháci, jimž se v létě mnohé z hlavy vypařilo. Bylo však lákavé společné spiklenectví i udržení tajemství.

Nejnudnější a nejnáročnější bylo vyplňování tabulek - osvojili jsme si dny v týdnu: pořadí i pravopis, zopakovali si prostorovou orientaci a konečně jsme se v počítání dostali přes dvacet! Spotřeba tabulek byla velká, protože občas se vloudila nepřesnost a něco bylo nutno přepsat. Pomáhali jsme si myšlenkami na ty, pro něž dárek vyrábíme (někdy jsme si museli pomáhat opravdu se zaťatými zuby).

Zábavnější bylo výtvarné dotvoření listů jednotlivých měsíců. Ovšem i tady se někdy něco nepovedlo, tu a tam se výrobek záhadně ztratil. S blížícím se vánočním časem rostla naše zručnost, ovšem i obavy, zda dílo dokončíme, protože někdo marodil nebo se v noci do třídy vloupal zlomyslný šotek. Zpestřením pro nás bylo "hostování" našeho maďarského spolužáka Davida - od něj jsme se dověděli, jak se měsíce jmenují v maďarštině.

Někteří dokázali pracovat naprosto samostatně a systém pochopili velmi rychle, někdo potřeboval tu a tam oporu, někdo malinko plakal, někomu scházela trpělivost, někdo se málem doma podřekl. Nikdo to nevzdal. Pochopili jsme všichni, že je krásné nejen dárky dostávat, také je vymýšlet a dávat. Snad nám došlo, že někdy není cílem cíl, ale CESTA! A ještě nám v hlavě zůstaly názvy měsíců, ročních období. Uvědomili jsme si, jak je důležité se v čase orientovat, s časem nakládat, plánovat, vyznat se v diáři.

Šťastné časy v roce 2016 všem přeje 2. A.

Projektový den Vánoční zvyky a tradice

II. A

jsme prožili v Poniklé - v místě, kde se dosud ručně vyrábějí vánoční ozdoby. Ze skleněných perlí, stejně jako před sto lety, Žádné plasty, jen křehké sklo. Je to jediná firma na světě a pro nás to byl jedinečný zážitek! Sami jsme si vyrobili ozdobičku, nakoupili jsme si. V Muzeu lidových řemesel jsme si pak uvědomili, jak komplikovaný život měli kdysi lidé v horách. Bez supermarketů, elektřiny a mobilů... Věci, které jim sloužily, byly užitečné a byly (a jsou dodnes) i krásné.

Po každé adventní neděli

se každoročně děti na malé budově scházejí, aby si společně zazpívaly koledy. Připomeneme si staré koledy a naučíme se společně nové. Je to vlastně malá příprava na vánoční koncert. Letošní koncert se koná v lidových sadech 15. prosince. Těšíme se na vás, přijďte si zazpívat také!

Ovoce a zelenina do škol

II. A

je jistě záslužná akce. Ovšem dodavatelé dodají neomyté a nenaporcované plody, Co s tím? Prakticky jsme si ověřili, že zdravé stravování je dřina. Otevřít pytlík s chipsy je lehké, odstranit obal za sušenek také. Člověk, který si připraví ovocnou či zeleninovou pochoutku se nadře - a nemusí do fitka!

Jak se připravit na pečení vánočního cukroví?

II. A

Přece přípravou martinských rohlíčků! To, že pečení je ženská záležitost, naše fotodokumentace vyvrací. Maminky a babičky, neváhejte vaše chlapečky zapojit. Pečou s láskou a nadšením. Ověřili si, že bez práce nejsou koláče, pardon, rohlíčky. Pochopitelně ani malé dámy vám nebudou při práci překážet. Dámy z 2. A totiž umějí zabrat a při práci jim to sluší. Pečení zdar!

Podzimní prázdniny byly krátké,

II. A

přesto nabité zajímavými zážitky. Návětěvy babiček, cestování, sportování, tvoření a dobré jídlo... I marodi si však uměli užít a nesmutnili.

Listopade, listopade, vítr větvím listí krade...

II. A

... a je to tady - ten pravý podzim. Nedovolíme, aby nám tma, chlad a déšť pokazily náladu. Procházka v parku v závějích spadaného listí má také přece něco do sebe. Nás to inspirovalo k hraní s barvami. Moc nás to bavilo.

V pátek 23. října jsme se vypravili na předpremiéru pohádky do Naivního divadla.

II. A

Jaro, léto, podzim, zima - zábavné představení. Neobyčejné - protože po skončení jsme si popovídali s panem režisérem, panem dramaturgem, herci. A sáhli jsme si na kulisy!

Výlet do minulosti

II. A

ve škole? Ano - družinový projekt od rákosky k tabletu nám dal možnost poznat systém výuky v minulém století, z dob našich předků. Byli jsme zvědaví, nadchlo nás to. Dřív to bylo zajímavé, my bychom však neměnili!

Ředitelské volno

II. A

v tak krásný podzimní den přišlo vhod. Mnoho zajímavých zážitků cestou na Královku nás obohatilo, takže i tak jsme se něčemu naučili.

Cvičení v přírodě nám pomohlo uvědomit si,

II. A

jak je důležité táhnout za jeden provaz. Vypravili jsme se vlakem do Hrádku a naše výprava za sportováním nám trošku připomněla nedávné časy minulé... ty prázdninové. Sluníčko nám fandilo, i my jsme se dokázali vzjemně podpořit. Jsme odvážní druháci.

Vzpomínáme na prázdniny

II. A

Letos jsme si užili sluníčka nadmíru. Protože to byly naše první prázdniny a už umíme psát, něco jsme si o nich napsali, abychom si to připomněli, až nás třeba zaskočí podzimní plískanice či chvilková nechuť jít do školy. Bylo to opravdu počteníčko!