Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní

červen 2016 PDF soubor 632.1 kB Stáhnout

Škola v přírodě 5.den

I. B

Od rána jsme se těšili na balení věcí. Někomu to šlo rychle, někomu pomaleji. Ale máme všechno! Vyhodnotili jsme celotýdenní bodování pokojů, rozloučili se s Kořínkem a hurá domů. Moc jsme se těšili! :)

Škola v přírodě 4.den

Čtvrteční dopoledne jsme si opět vzpomněli na školu a trošku jsme se učili. Potom jsme se proběhli a pohráli si na místním hřišti. K obědu jsme měli čočkovou polévku a rizoto. Po obědě jsme vyrazili na Maják Járy Cimrmana, odkud jsme krásně viděli celé okolí. Potom jsme navštívili jeho muzeum, nakoupili dobroty a vyrazili do Aleje Cimrmanových múz. Nejvíc nás bavilo přírodní sportoviště v lesoparku, kde jsme si prověřili naši fyzickou kondici. Bylo to nabité odpoledne, které jsme k večeru zaznamenali do našich deníčků. :)

Škola v přírodě 3.den

I. B

Krásné ráno nás přivítalo slunečnou oblohou. Vstávali jsme tentokrát v půl sedmé, místo obvyklých půl osmé, abychom co nejdříve vyrazili na celodenní výlet do Harrachova. Cesta na vlak byla poměrně dlouhá, a tak jsme si hned po ránu příjemně protáhli nožky. Šli jsme příjemnou pěšinou lesem a po cestě jsme si opakovali názvy květin, které jsme se naučili předchozí den - sedmikráska, petrklíč, sasanka a blatouch. Tyhle květinky tu rostou na každém kroku. :)

Po chvíli jsme dorazili na rozcestí, kde jsme se museli rozhodnout, kudy budeme pokračovat. Podle mapy jsme mohli jít buď po modré značce nebo zkratkou, která nás lákala zajímavým terénem. Rozhodli jsme se tedy jít po ní. Za další okamžik jsme došli k silnici, která nás dovedla už přímo k nádraží, kde jsme zjistili, že máme půl hodiny náskok, a tak jsme jej využili na krátkou pohybovou hru a svačinku.

Cesta vlakem byla krátká, a tak jsme již za okamžik vystupovali, abychom se vydali na delší trasu Harrachovem. Naším cílem byla nejprve sklárna, kam jsme byli objednaní na prohlídku na dvanáctou hodinu. Protože bylo teprve něco kolem desáté hodiny, měli jsme ještě dost času. Cestou jsme pozorovali ptáčky ve větvích stromů, soutěžili jsme o to, kdo dříve najde další modrou značku a dozvěděli jsme se, že se zde dříve stavěly dřevěné roubenky s malými okny a krásně vyřezávanými okenicemi.

V Harrachově bylo takřka liduprázdno a my jsme se mohli bezstarostně procházet v ulicích. Času bylo stále dost, a tak jsme cestou ke sklárně hledali dopravní značky a říkali jsme si, jak se jmenují a co znamenají. Před sklárnou jsme ještě stihli další krátkou přestávku.

Paní průvodkyně, která si pro nás přišla přesně ve dvanáct hodin, byla moc milá a vyprávěla nám jakým způsobem se vyrábí skleničky, vázy, mísy a další skleněné výrobky. Práce u sklářských pecí nás velmi zaujala. Přímo před očima se nám rodily skleničky s dlouhými štíhlými nožkami, baňaté vázy a mísy rozmanitých tvarů. Oči jsme na nich mohli nechat. :)

Z delšího stání nás už bolely nožky, takže jsme uvítali, když jsme se posunuli o kousek dál, do další místnosti, kde nás ohromily veliké mísy a vázy s velmi složitými dekoracemi. Paní nás informovala, že takovéhle výrobky se zde už moc nevyrábí, protože se na ně jen práší a nikdo nemá čas je doma čistit a leštit. Ukázala nám také roztomilá skleněná zvířátka, která prý skláři tvoří, když mají nějaký čas navíc. Ta se nám samozřejmě líbila nejvíce. Vrcholem programu byla možnost nákupu skleniček nebo jiných drobností ze skla ve zdejší prodejně.

Po krátké pauze v areálu sklárny, kdy jsme měli možnost si protáhnout těla na krátkých skluzavkách a malém domečku pro děti, jsme se ještě zašli podívat do muzea, ve kterém byli úžasné skleněné výtvory všeho druhu. Bohužel zde bylo zakázáno fotit.

Druhou část dne jsme strávili cestou na Mumlavský vodopád. Nahoru jsme se dopravili vláčkem, mávali jsme pocestným a povídali si o našich dojmech z výletu. Poté jsme pokračovali pěšky přímo k vodopádu, u kterého jsme strávili asi hodinku. Na ceduli jsme si přečetli, že voda v řece má takovou sílu, že její proudy vymýlají v korytě řeky takzvané hrnce, což jsou veliké díry, ve kterých se voda honí kolem dokola, a kdo do ní spadne, ten se z ní sám nedostane. Nasvačili jsme se na vyhřátých kamenech a chvíli jsme si pohráli blízko vody tam, kde byla řeka velmi mělká. Někteří z nás ale měli zákaz k vodě chodit, protože už od rána vymýšleli hlouposti, neustále porušovali pravidla bezpečného chování i přes neustálé napomínání, a tak jsme se báli, aby do vody nespadli.

Cesta dolů byla pro nás trochu těžší, protože v jedné části byl terén kamenitý a místy mokrý. Naštěstí jsme se zpátky dostali bez úrazu. Kolem páté hodiny jsme byli zpátky v centru Harrachova. Za odměnu, že jsme tak úspěšně zdolali náš první velký výlet na škole v přírodě, jsme si každý mohl vybrat nanuk a pohrát si na velkém hřišti s lanovými překážkami a prolézačkami. Pak už nás čekala jen jízda autobusem zpátky do hotelu, večeře, zápis do deníčku a spánek, do kterého jsme spadli, jen co jsme zavřeli oči. :)

Škola v přírodě 2.den

I. B

Druhý den máme úspěšně za sebou. Ráno jsme strávili částečně v jídelně, kde jsme u stolů počítali příklady z matematiky, a částečně na hřišti, na kterém se konaly závody v překážkovém běhu. Každý pokoj si na každý den volí svého zástupce - šéfa, který předává svému týmu důležité informace a zastupuje svou skupinku při různých soutěžích.

Po obědě jsme se vypravili na půldenní výlet na rozhlednu Štěpánku. Cesta byla moc příjemná. Po cestě jsme objevovali zajímavosti tohoto kraje, a také jsme měli možnost nasbírat body za další závod v běhu do kopce. Pod Štěpánkou nás čekal ještě slalom mezi kamennými pomníky. Některé z nás běhání bavilo tak moc, že chtěli běžet celou cestu zpátky. :)

Na vrchol rozhledny jsme se bohužel nemohli podívat, protože byla zavřená z důvodu oprav. Naštěstí byl otevřený stánek se suvenýry, kde jsme strávili velkou část času obdivováním různých drobností a nákupem dobrot. Poté následovala chvíle pohody na pískovišti a houpačkách. Asi po hodině a půl jsme se vraceli již známou cestou do hotelu, kam jsme dorazili akorát na večeři. Po krátkém odpočinku na pokojích jsme ještě doplnili další list z našeho cestovatelského deníku, umyli se a unaveni usnuli na pokojích.

Škola v přírodě 1.den

I. B

Dnes jsme společně vyrazili na školu v přírodě. Ubytovaní jsme v hotelu Kořínek v Kořenově, blízko Harrachova. Cesta byla krátká a příjemná, počasí nám přálo, a tak jsme přijeli příjemně naladěni. Nejprve jsme se ubytovali v pokojích po pěti a šesti dětech, a poté jsme šli prozkoumat okolí. Zbytek dopoledne jsme strávili na hřišti, které se nám moc líbí, protože je tam spousta houpaček, klouzačka a trampolíny. Po obědě jsme se šli projít do blízkého okolí. Po večeři jsme si zapsali první zážitky z našeho pobytu do deníčků. A protože jsme byli po celodenních zážitcích unaveni, brzy jsme usnuli. :)

Svátek

Maminkám přejeme všechno nejlepší k jejich svátku! :)

Petřín

I. B

Ve středu jsme vyrazili na náš první projektový den do Prahy na Petřín. Z Černého mostu jsme jeli metrem a potom pochodovali po Národní třídě, kde jsme viděli Národní divadlo. Pokračovali jsme po mostě přes Vltavu i s krátkou zastávkou na Střeleckém ostrůvku. Dále směrem k lanovce, která nás nahoru na Petřín vyvezla. Nasmáli jsme se v zrcadlovém bludišti a odtud jsme šli směrem na Petřínskou rozhlednu. Čekal nás velký výstup až nahoru, odkud jsme viděli celou Prahu. Projektový  den jsme si užili, jen těch kapek deště mohlo být méně. Panu Krištofiakovi děkujeme za zakoupení kšiltovek pro celou třídu. :)

Bílí tygři

Velké překvapení si pro nás připravil kapitán hokejových Bílých tygrů Honza Výtisk. Přišel do školy s medailí a s pohárem a vyfotil se s námi. Moc mu děkujeme a Bílým tygrům gratulujeme k poháru mistra ligy! :)

Rodičovské suplování

I. B

1. dubna u nás proběhlo rodičovské suplování. Učili nás rodiče a povídali nám o sobě a svém povolání. Paní Špánková nás učila plést šálu na pletacím stroji a také jsme si vyzkoušeli, jak se pracuje na tkalcovském stavu a kolovrátku. Paní Smetanová nám poutavě povídala o práci designéra a jak spojí dřevo a plyš. Pan Punčochář z televize RTM nás seznámil, jak se tvoří televizní reportáž a jednu s námi dokonce natočili. Pan Janků nám povídal zajímavosti o králíkách a jednoho s sebou také jako překvapení přinesl. Děkujeme rodičům za krásný a netradiční den. :)

Velikonoce

Na velikonoční projektový den jsme pracovali ve skupinách. Paní Štěpánková nám upekla perníčky, které jsme zdobili, vyráběli jsme velikonoční výzdobu a také beránky. Ochutnali jsme i velkého upečeného beránka od paní vychovatelky. :)

Veselé zoubky

I. B

Drogerie dm má preventivní program "Veselé zoubky", který je zaměřen pro děti 1. tříd. Jeho tématem je správná péče o zuby a prevence proti zubnímu kazu. I my jsme se do tohoto projektu zapojili a osvěžili si své znalosti, jak se správně o zoubky starat. Jako odměnu jsme dostali dárkové taštičky s výrobky preventivní péče o zuby. :)

Pohádkový les

Na tento den si pro nás žáci 6. tříd připravili pohádky, které nám sami zahráli. My jsme si pohádkový les moc užili a spolužákům děkujeme. :)

Vysvědčení

I. B

A máme tu naše první vysvědčení. Tak rychle to uteklo, že? :)

Vánoční besídka

Vánoční besídku jsme si moc užili. Pouštěli jsme si lodičky ze skořápek se svíčkou, krájeli jablka, mlsali výborné cukroví od maminek, zpívali jsme koledy a nakonec jsme si rozbalili dárky od kamarádů. Krásné Vánoce! :)

Projektový den

I. B

V tento den si pro nás žáci 8. ročníku připravili vánoční dílny, ve kterých jsme se během dopoledne vystřídali. Vyráběli jsme vánoční svícny, ozdoby, přání a zdobili jsme perníčky. Osmákům děkujeme za přípravu, moc nás to bavilo. :)

Listování

V Koloseu nás Lukáš Hejlík seznámil s novou knihou "Eliáš a babička z vajíčka". :)

Mikuláš

I. B

5.prosince nás navštívil Mikuláš s čertem a andělem. Přinesli s sebou velký dárek. Podívejte se, co každý od Mikuláše dostal. Děkujeme mamince Stely za upečení mikulášských perníčků. :)

Adventní zpívání

Po každé adventní neděli se každoročně děti na malé budově scházejí, aby si společně zazpívaly koledy. Připomeneme si staré koledy a naučíme se společně nové. Je to vlastně malá příprava na vánoční koncert. Letošní koncert se koná v lidových sadech 15. prosince. Těšíme se na vás, přijďte si zazpívat také!

Zdravý zoubek

I. B

Zdravý zoubek je preventivní program zaměřený na prevenci zubního kazu. Navštívily nás studentky střední zdravotnické školy, které nám vysvětlily, jak o zuby správně pečovat. Každý dostal pozornost - zubní kartáček. :)

Tablety

Pravidelně pracujeme i s tablety, kde si procvičujeme, co už umíme. :)

Hokej

I. B

V neděli 11.10. byla 1.B fandit našim Bílým tygrům. Moc jsme si hokej užili. Děkujeme Výtiskovým za zajištění všech vstupenek. :)

1.září

Náš první den ve škole se nám moc líbil. Těšíme se, jak nám to ve škole všechno půjde. Držte nám palce! :)

Harmonizační den

I. B

Náš harmonizační den směřoval na Libereckou výšinu. Byli jsme i na její rozhledně a počítali, kolik schodů na ni vede. Zahráli jsme si také různé hry, abychom se lépe seznámili a byli kamarádi. :)