Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

IV. B

Naše třída v minulých letech

II. B

červen 2015 PDF soubor 444.3 kB Stáhnout

HŘENSKO-ČTVRTEK

IV. B

Hlásíme poslední zprávy z našeho pobytu v přírodě. Poslední den jsme strávili v Děčíně. Nejdříve nás čekaly rafty na Labi. Půlhodinovou jízdu jsme si všichni užili, ač to byl pro mnohé z nás velký adrenalin. Poté jsme navštívili zdejší zoologickou zahradu a mořský svět. Unaveni celodenním výletem jsme se vrátili zpět na večeři a na závěr našeho společného výletu jsme si pochutnali na výtečném poháru. Už se na Vás zítra těšíme!

HŘENSKO-STŘEDA

Jsme v půlce týdne a i u nás platí pravidlo, že třetí den bývá kritický. Síly nám pomalu ubývají, a tak jsme dopoledne strávili poblíž penzionu plněním úkolů a hraním her. Po obědě jsme se vydali opět na pěší túru do Vysoké Lípy, kde jsme si zahráli pár společných her a pak přišel nejočekávanější zážitek dne - jízda na koních. Cesta zpět nám nakonec utekla nečekaně rychle. K večeři byly borůvkové knedlíky, takže všichni uleháme spokojeni a s plnými bříšky. :)

HŘENSKO-ÚTERÝ

IV. B

Druhý den jsme zvládli opět bez problémů. Dopoledne jsme si vyrobili cedule na dveře s názvy pokojů. Poté jsme vyrazili na hřiště, kde jsme se vyblbli a zahráli jsme si míčové hry. Po obědě jsme se vydali směr Hřensko. Prošli jsme soutěskami, kde nás provezli na lodičkách, což byl pro nás asi největší zážitek. Na konci výletu nás čekalo centrum Hřenska, kde jsme vzali útokem vietnamské krámky. Nakoupili jsme, co jsme potřebovali i nepotřebovali a vydali jsme se na dlouhou cestu zpět na večeři. Opět se nám podařilo zdolat cca 15 km, na což jsme všichni moc hrdí. Moc už se těšíme na zítřek. :-)

HŘENSKO-PONDĚLÍ

Dnes jsme krátce před polednem dorazili do penzionu Na Vyhlídce, kde nás uvítali výborným obědem. Po ubytování jsme hned vyrazili na náš první výlet na Pravčickou bránu. Cesta byla dlouhá a náročná, ušli jsme necelých 15 km, což mnohé z nás velmi vyčerpalo. Některé naopak vůbec. :-) Po sladké večeři a večerních aktivitách jsme ulehli do postelí a nabíráme síly na zítřejší podobný pochod. :-) Zatím jsme tu všichni spokojeni a zdravíme do Liberce.

PROJEKTOVÝ DEN VYŠEHRAD

IV. B

Tentokrát jsme při tradiční návštěvě Prahy zavítali na Vyšehrad. Cestu autobusem jsme zvládli skvěle a na Vyšehradě už na nás čekal průvodce Vítek, který nás vzal na tzv. ,,Misi Vyšehrad." Úkolem bylo najít všechny atributy erbu. Hledali jsme v archivu, na Vyšehradském hřbitově, na Slavíně. V katedrále sv. Petra a Pavla jsme se setkali s Vratislavem II. a vymysleli přání pro českou zemi. Na závěr jsme si prošli kasematy, kde jsme si celý erb poskládali. Během oběda jsme si celou Misi znovu zopakovali a pověděli jsme si, co vše jsme se dnes naučili. Výlet se všem moc líbil. Děkuji hodným maminkám, které nás doprovodily.

DOMÁCÍ MAZLÍČCI

Poslední dubnový den jsme u nás ve třídě vyhlásili Den otevřených dvěří pro domácí mazlíčky. Sešlo se mnoho různých obvyklých i neobvyklých zvířátek. Navštívilo nás několik pejsků a kočiček, morčátka, králíček, želvy, šneci, rybičky, ale i netradiční ochočené hrdličky. Celý den nás doprovázely aktivity ohledně mazlíčků, zkoušeli jsme, co všechno o nich víme a na závěr jsme si pustili i pár  známých písniček o zvířátkách.

RODIČOVSKÉ SUPLOVÁNÍ

IV. B

I letos se konalo úspěšné ,,rodičovské suplování". Učitelé se na chvíli stali posluchači a rodiče si vyzkoušeli práci za katedrou. V naší tříde se vystřídaly čtyři velmi zajímavé hodiny. Nejprve jsme si povídali o křesťanství a s ním spojenými Velikonoci. Poté jsme se dozvěděli něco o lesních mapách a mohli jsme si prohlédnou zblízka šišky, letokruhy, kůže lišky nebo daňka. Třetí hodinu k nám zavítala maminka budoucího prvňáčka a povídala nám o aromaterapii. Většina z nás se s touto voňavou medicínou setkala poprvé. No a poslední hodinu jsme se naučili něco o stavbě naší školy, historii a na závěr jsme si napsali krátký testík, který jsme povětšinou splnili úspěšně.:) Děkujeme ještě jednou všem rodičům, kteří byli tak hodní a přišli se s námi podělit o své znalosti.

ODEMYKÁME KRÁLE PŘEMYSLOVCE-CA

Naše další centra jsou u konce. Tentokrát jsme se posunuli dál ve vlastivědě a probrali jsme všechna přemyslovská knížata i krále. Dozvěděli jsme se něco o středověkých mírách, vytvořili jsme si rodokmen důležitých panovníků a vyrobili jsme si vlastní ,,stříbrný" groš.

UŽ JEZDÍME

IV. B

Naše poslední návštěva dopravního hřiště byla už o něco akčnější. Trénovali jsme si jízdy k závěrečným testům přímo v terénu. Nejprve jsme si celou trasu s paní lektorkou prošli, poté jsme už sedli na kola a několikrát po sobě si vše sami projeli. Taková návštěva nás čeká ještě jednou. Teď už budeme jen pilovat.

DRUHÝ HISTORICKÝ BÁL

Po půlroce našeho historického putování nás čekal již druhý historický bál. Opět jsme se sešli v dobových kostýmech převlečeni za významné postavy. Dopoledne jsme svoji osobnost popisovali, ucelovali si orientaci na časové ose, připravovali se na odpoledne v tělocvičně. Tam jsme se sešli s menšími kamarády, kteří měli hádat za koho jdeme. Poté jsme se naučili tanec-mazurku a společně s menšími dětmi jsme si ji zatančili za doprovodu historické hudby.

VYSVĚDČENÍ

IV. B

Dnes jsme si rozdali pololetní vysvědčení a zakončili tak náš první společnný půlrok.

TONDA OBAL

V posledním lednovém týdnu nás navštívil lektor Honza, který nás naučil, jak správně třídit odpad, k čemu je to prospěšné a co se z recyklovaného odpadu může znovu vyrábět. Sami jsme si zkusili, jak nám třídění jde a dopadli jsme velice dobře. Hodně toho víme, což je super, chráníme tak životní prostředí.

ODEMYKÁME BEZPEČNÉ CESTOVÁNÍ-CA

IV. B

Dokončili jsme naše další centra aktivit. Tentokrát jsme zúročili znalosti z dopravního hřiště a všechna centra se týkala dopravy, cestování a dopravních značek. V ateliéru jsme si vyrobili zmenšeniny našich domovů.

VÁNOCE V KNIHOVNĚ

Rok 2014 jsme zakončili vánočním programem v Krajské knihovně. Jako každoročně jsme si nejprve povídali o Vánocích, zvycích, našich přáních od Ježíška a nakonec nás čekala odměna pod stromečkem-nová knížka ,,Společenstvo klíčníků". Po příchodu do školy jsme si už kousek první kapitoly přečetli a po návratu v lednu budeme v napínavém čtení pokračovat.

Všem přejeme krásné Vánoce a klidné prožití svátků. Na shledanou v lednu!

VÁNOČNÍ BESÍDKA A NÁVŠTĚVA KRMELCE

IV. B

Předposlední den před prázdninami jsme si udělali v naší třídě malou vánoční besídku. Ráno jsme začali tvořením sobích přáníček pro své blízké. Všem se moc povedla! Poté jsme dodrželi dva tradiční zvyky-pouštění lodiček ze skořápek a rozkrojení jablka. Všem vyšla krásná hvězdička a podle lodiček všechny děti zůstanou ještě alespoň rok doma. :-) Poté přišla nejočekávanější chvíle. Předávání osobních dárečků.

Po obědě jsme se vydali k lesnímu koupališti a donesli zvířátkům do krmelce dobroty a zazpívali jim koledy, aby i pro ně byly Vánoce o něco veselejší. Děkuji mamince Kristýnky za doprovod.

ZDRAVÉ ZUBY

IV. B

V pátek nás navštívily studentky lékařské fakulty v Plzni-budoucí zubní lékařky. Povídaly si s námi o správné péči o zuby, co nám je kazí, čemu bychom se měli vyvarovat a co nám naopak neublíží. Nakonec nám názorně ukázaly, jak si zoubky správně čistit a opravily, co jsme doposud dělali špatně.

VÁNOCE V KOTELNĚ

Dnes jsme se zašli podívat do nové galerie na předvánoční program ,,Vánoce v Kotelně". Nejprve jsme si s paní lektorkou povídali o Vánocích, zvycích a tradicích. Hodně jsme toho věděli, přesto jsme si prohlídli prezentaci o tom, jak se slaví Vánoce v různých zemích a co je pro ně v tento den typické.

Poté jsme si v dílničce ,,Kotelně" vyrobili svá vlastní vánoční přáníčka a dárečky na Vánoce. Výrobky se všem velmi povedly, těšte se! :)

ADVENTNÍ KALENDÁŘ

IV. B

Od 1.prosince si postupně všechny děti losují dárečky, které nanosily během listopadu do našeho třídního adventního kalendáře. Každý den je to pro všechny velká událost. Na dárečky se všichni moc těší a mají z nich velkou radost.

ODEMYKÁME NAŠI VLAST-CA

Zdárně jsme dokončili naše další centra aktivit ,,Odemykáme naši vlast"-putování po ČR.
Hlavním úkolem bylo správně se orientovat na mapě, na glóbusu a podle světových stran. Naučili jsme se naše významné řeky, jezera, rybníky.
V ateliéru jsme si dokonce vyrobili závodníka na kajaku.

DĚTI Z LESNÍ ČTOU SPOLEČNĚ

IV. B

Od listopadu jsme začali společně číst se třídou II.C. A protože už jsme velcí, vyměnili jsme si role a místo toho teď my pomáháme menším spolužákům. Dokonce jsme se i skamarádili a našli si nové přátele.

DOPRAVNÍ HŘIŠTĚ

V letošním roce jsme zahájili výuku dopravní výchovy. První návštěva se uskutečnila u nás ve třídě, ale dnes jsme už přišli na teoretickou výuku přímo na dopravní hřiště.

ODEMYKÁME STŘEDOVĚK- CA

IV. B

Našimi dalšími centry jsme začali probírat středověk. Tématem byla legenda o praotci Čechovi, která se prolínala ve všech jednotlivých centrech. Všechny bezesporu bavilo divadlo, které si ztvárnili po přečtení celé pověsti.:)

PROJEKTOVÝ DEN-LEMBERK

Ve čtvrtek 9.října jsme se vydali poznat zámek nedaleko Liberce, Lemberk. Cestu vlakem jsme zvládli ukázkově. Absolvovali jsme rozsáhlou prohlídku zámku a po cestě na vlak jsme se zastavili u Zdislaviny studánky, kde prý pramení léčivá voda. Tak uvidíme.:)

HISTORICKÝ BÁL S NOCOVÁNÍM

IV. B

Ve čtvrtek 2.října jsme zahájili tento historický školní rok tématickým bálem spojeným s nocováním.

NAŠE PRVNÍ CENTRA

Dokončili jsme naše první centra s názvem ODEMYKÁME PŘÍRODU.

HARMONIZAČNÍ POBYT

IV. B

Hned na začátku našeho společného první roku jsme se odjeli harmonizovat do penzionu Bartošova pec v Dolánkách u Turnova. Za pouhé tři dny jsme zažili tolik zážitků, že jsme neměli čas se nudit a skoro ani zlobit.:)