Facebook ZŠ Lesní Youtube kanál ZS Lesní
Newsletter

Projektový den Prostřeno, Fairtrade a Štěstí přeje připraveným

Štěstí přeje připraveným

11. 2. 2014 jsme měli ve škole projektový den „Štěstí přeje připraveným“. Ráno jsme se sešli v naší třídě a Paní učitelka Gotteltová nám řekla program dne.

Rozdělili jsme se do skupinek a vypracovali jsme si listy (testíky) jak bychom se zachovali v různých situacích. Potom jsme se bavili o tom, do jakých situací jsme se dostali a jak jsme se zachovali. Někdo říkal, že si někdo zlomil ruku nebo nohu nebo někdo měl otřes mozku… No říkali jsme si toho dost.

Asi nějak v 9 hodin přišla Slečna z „Červeného kříže“.  Na začátku jsme si říkali, co zahrnuje „První pomoc“ Potom jsme si říkali jak se zachovat když má někdo zlomenou ruku nebo nohu. Dokonce jsme si to předváděli. Nebo jsme si říkali jak postupovat přesně podle kroků v různých situacích. A jako poslední jsme si říkali, jak se dělá „Masáž srdce“ a „Umělé dýchání“. Slečna si s sebou přinesla panáka a na tom jsme to zkoušeli. Vyzkoušeli si to snad všichni. Někomu přišlo, že je to lehké a někomu zas že je to těžké.

Na závěr jsme od Slečny dostali reflexní náramky a propisky. A ještě nám říkala, že každý rok se pořádá „den pomoci“. Na tuto akci se přihlásila snad celá skupinka. Myslím, že si tento den všichni užili :)

(autor: Natka T.)

FairTrade – Obchodování s třetím světem

Nejdříve jsme se bavili o práci. O naší „vysněné“ práci a také o práci, kterou bychom nikdy dělat nechtěli. Také jsme se bavili o fair trade. O tom jaké to musí být, když lidé na poli vypěstují nějakou plodinu a pak ji za minimální cenu prodají a nemají z toho prakticky nic.

Ale od toho jsou tu fair tradoví obchodníci, kteří mají za úkol zaplatit za plodiny cenu správnou (férovou). Jestli znáte obchod Marks and Spencer, tak ten fair tradový obchod podporuje. Nakupuje potraviny za férovou cenu.

Poté jsme si zahráli hru, kde jsme byli zemědělci a obchodníci. Jeden obchodník byl fair tradový a ostatní tři neféroví. Každá zemědělská dvojice pak dostala instrukce kolik pytlů plodin a kolik peněz musí vydělat na prodeji pytlů.

Než všichni zjistili, kdo je fair tradový obchodník, on už neměl peníze, na koupi ostatních pytlů a tak museli prodávat za levno, aby získali aspoò nějaké peníze.

Všechno jsme to zakončili tím, že jsme se rozhodovali mezi pravdou a lží. Například jestli si myslíme, že na polích pracují i děti. Smutná pravda je, že ano. Když rodiče neseženou pro svoje děti vzdělání, skončí navždy na poli. Představte si, že byste jako děti ale i po celý život museli pracovat na poli.

(autor: Pája R.)

Prostřeno!

V 8.15 jsme měli sraz před vchodem OC Fórum. Dostali jsme 20 minut na to, abychom nakoupili suroviny na vaření. Když jsme vše nakoupili, tak jsme jeli tramvají do školy a hned jsme začali vařit.

Za úkol jsme měli uvařit tříchodové menu. Se 7.B jsme byli rozděleny do čtyř skupin. Vařilo se například: sushi,  špagety, obložené bagety a podobně.

Když jsme měli vše uvařené, tak jsme prostřeli stoly a každá skupinka si nechala zavolat, nějakého učitele na ochutnání a ohodnocení menu. S učitelem jedla celá skupinka. Když bylo vše snědené, tak nám nezbylo nic jiného než umýt nádobí a uklidit kuchyòku. Na konci dne nás paní učitelka Přibilová ohodnotila.

 

(Autor Anička H.)